Wednesday, April 17, 2013

i am now a young LADY

assalamualaikum wbt
bismillahirrahmanirrahim..

alhamdulillah, dah 18 tahun 2 bulan seminggu dua hari bernafas kat muka bumi ni.. mcm muda lagi kan bila sebut 18 tahun tuh, haha, sebenarnya tak.. kalau ikotkan dan dekat 2 dekad dah aku hidup.. hah, bila sebut 2 dekad baru rasa dah lama, dah tua, sedangkan kalau sebut 20 tahun, rsa cam, ala, baru 20 tahun, muda lagi.. bengong x? padahal benda yg sama.. the power of mind set!

ok, so, nak cakap, i'm no longer a kid.. no longer a teenager.. i am now a lady.. mcm over je kan? ntahla.. bila dah start fikir pasal future, dah ambik tahu pasal apa yg tgh jd dalam negara ni, dah boleh keluar tanpa perlu mintak izin seminggu dua lebih awal, dah boleh drive sorang2 walaupon parking tak pass-pass lagi, rasa mcm aku ni dah dewasa.. kadang2, rsa mcam hidup aku ni terlaju sikit drpd kwn2 sebaya aku yg len.. atau memang mcm ni pon sepatotnya, cuma aku je yg xleh adapt lagi? whatever it is, bila dah strart fikir pasal orang lain, dah pasang cita-cita nak jadi apa, aku rasa macam segalanya dah berubah.. aku dah kene tinggalkan zaman keseronokan aku dulu.. dan start fikir dengan serious, rasional dan bijak.. kalau dulu, hah, idea gila je suma aku keluar.. sekarang, it must be logic and real..

tertanya jugak, tgk kwn2 aku, dorg nmpk rilek je.. xkan xterpikir sama mcm aku kot? this is the real deal.. salah amek course macam dah takde atas siratul mustaqim tau hiperbola dia.. ntahla, mungkin aku je kot.. aku kan memang cepat tension, cepat gelabah, kadang2 terlalu memikir sampai org keliling geleng kepala dgn aku.. haish..

xpelah, apa yg betol2 pasti sekarang ni, alhamdulillah aku dah boleh terima En M masok ke dalam hati.. aku dah determine nk teruskan dgn pilihan mak ayah aku.. it's the best choice right? and as for En F, maaf, mungkin kita memang takde jodoh.. akan ada org yg lebih baik dan layak utk En F nnti.. ramai pon sebenarnya.. so, kita sama-samalah doa utk yg terbaik ye.. hahahaha.. nk buat drama pulak, meng-ada-ada btol!

conclusionnya harini, i'm moving forward.. leaving behind the old days where i used to laugh and play and just be inside my own world.. now, i'm dealing with the real one, the one that always gives me choices and opputunities to pick and to grab.. i'm cant say im not ready because im already grown up and it is not something i can control.. nothing is going to slow down.. if it does, then it is not the thing that is not moving, but me, refusing to continue the journey...

-nursyasya rosman-

No comments:

Post a Comment