Thursday, April 18, 2013

bila dah suka.....

bila aku dah suka, dugaan pulak yang datang..
masa tak suka dulu, takde pon nak menyibok..
sekarang ni, sampai aku risau..
ya Allah, permudahkanlah dan jangan sukarkan!

alhamdulillah, hati aku dah betol-betol boleh terima semua ni
aku dah redha dan aku dah bersedia..
tau-tau ada cabaran pulak kat depan..
tapi, lumrah la tu kan?
mana ada manusia bebas daripada ujian dan dugaan..
itu semua nak test iman je, dah cukup sabar ke belum?
dah cukup kuat ke belum?
dah cukup yakin pada Dia ke belum?
kalau kita dah yakin dan percaya pada takdir-Nya,
insyaAllah kita nampak hikmah daripada dugaan yg datang..

tapi buat masa ni, aku buta lagi..
tu la, tak cukup ibadah..
hati keras..
tak nak cuba fikir..
aku tak boleh nak rasional dan positif lagi..

ya Allah, ampunkanlah segala dosaku yang makin menggelapkan hatiku ini!
berikan aku sedikit lagi kekuatan
dan jangan Kau pesongkan hatiku sehingga aku berburuk sangka pada-Mu
izinkan aku memberi kegembiraan pada hati kedua-dua ibu dan bapa ku...

-nursyasya rosman-

No comments:

Post a Comment