Sunday, March 24, 2013

happy no smile

assalamualaikum

alhamdulillah...
dah selesai update upu, dan sekarang hanya berdoa semoga permohonan diproses dengan sempurna..

tadi time update tu, sampai kat pilihan2 tu aku stuck lama depan komputer.. abah aku tanya buat apa tu? aku jawab, akak tak reti nak isi ni.. abah aku tanya, apa yang susah sangat? isi borang pon susah ke? aku pon teros bangun dari tmpt duduk n cakap, abah la isi, akak tak reti la benda ni.. then abah aku pon bangun dr tmptnya n dduk dlm keadaan menahan sedikit kemarahan dan bila tgk je apa yg tertera dekat skrin, abah aku paham.. aku tau abah aku tau yang aku masih kecewa dan frust.. so abah aku pon amek alih kerja mngisi borang tu n so, segala yang dipilih adalah pilihan abah aku.. aku ikot je.. aku memang dah tak boleh buat keputusan.. tapi apa yang baiknya, alhamdulillah, hati aku tenang dengan pilihan-pilihan tu semua..

walaubagaimanapon, aku belum mampu tersenyum.. xpela, sekurang-kurangnya aku dah mula rasa ok dengan semua ni.. satu langkah yang baik untuk memulakan kehidupan yang lebih baik, insyaAllah.. aku tak nafikan yang hati aku masih belum lapang dengan semua ni, tapi aku yakin aku boleh overcome semua ni as time goes by.. yang penting, aku ni ha yang kene terus kuatkan semangat, aku dah sampai tahap ni, terlalu rugi andai aku korbankan semuanya.. dulu, aku sendri yang cakap, apa-apa pilihan mak ayah, itu yang terbaik, dan sekarang aku kene apply la benda tu.. cakap tak serupa bikin, itu bukan cara aku dan harapnya aku tak macam tu lah.. kadang-kadang memang aku leka, tapi aku harap aku cepat sedar dari kelekaan tu..

akhirnya, hati aku lembut, walaupon sedikit, sekurang-kurangnya ada perubahan positif.. kadang-kadang, ada jugak aku rasa aku ni da give up.. tapi mengenangkan mak ayah, aku kuat balik.. bila fikir fikir, aku cuma satu step je lagi nak capai kegembiraan mak ayah aku.. takkan aku nak berhenti dah kot? selama ni aim hidup aku - aku nak balas jasa orang tua aku.. kalau kat sini pon aku dah buat perangai, then mcm mana nak balas pengorbanan tu semua? mungkin, ini memang takdir aku, jalan hidup aku.. aku terima, aku redha.. aku cuma harap, lepas ni aku tak cepat mengalah, aku tak cepat melatah.. ini hanya satu permulaan.. permulaan yang sgt sukar dan rumit untuk kesudahan yang indah dan berbaloi, insyaAllah..

dan harini jugak, secara peribadinya, hati aku terusik tadi.. argh, permainan hati ni hanya menambah kekecewaan aku! ya Allah, jagalah perasaanku..

-syasya-

No comments:

Post a Comment