Tuesday, March 13, 2012

to my concern

ok,
ni ada satu bnda yg aku xphm..
to be honest, bnda ni sgt mgganggu aku..
apa lg klu bukan psl sekolah..
bkn la aku anggap amanah aku ni beban,
sama sekali AKU XPIKIR CMTU..
tp aku sgt kecewa bila bnda dah jd smpai cmni..
aku rasa dh smpai tahap melampau dah..
xsepatotnya bnda jd cmni, tp jd jgk..
aku nk ubah pon xboleh,
apala daya aku kan,
hny seorg yg lemah dan kecik je
nk dibandingkan dgn warga tu..

ok,
fine,
aku terima,
'XNAK PIKIR DAH' - hati aku ckp..
dan mmg aku xpikir dah pon..
aku dah biarkan je bnda tu..
nk jd, jdlah..
aku xpeduli..
tp aku tau aku xleh tipu hati aku..
aku tau hati aku xikhlas lg terima semua tu..
memang betol aku xpikir dah,
serius xtipu!!
tp bnda tu yg mengada-ngada
xnk tgglkan kepala aku yg dah sedia sesak ni..
sampai aku termimpi-mimpi..
apa yg kwn aku ckp, betol..
situasi yg mcm tu msok dlm mimpi aku..
aku xtau cmner nk comprehend dgn bnda tu..
aku memang xpikir, dan xnak pikir dah pon..
buat sakit kepala je..
tp bnda tu seolah2 suruh aku pikir psl dia..
elok2 aku lupakan, dia dtg..
ntahlah..
serius otak AKU PENAT..

ok,
aku tau aku xsepatotnya cmpur tugas dgn peribadi..
xprofessional cmtu,
aku tau salah klu aku cmpurkan dedua tu..
aku tau!
sebab tu, aku xnak pikir..
sebab, klu aku pikir, mmg akn berlaku percampuran tu..
so btter aku buat xtau langsng kan??
wlupon mungkin hati aku xikhlas,
sekurang-kurangnya aku xpentingkan diri..
tp keadaan dah jd semakin mendesak..
aku seolah2 dipaksa utk memikirkan jgk bnda tu..
xde sapa blh phm keadaan aku sekarang..
aku tersepit antra dua bnda yg aku syg..
ye, aku syg bnda tu dan bnda ni..
tp andai digabungkan, aku tkot syg tu jd benci,
meluat,
menyampah,
mmg maths kata positive dgn positive dpt positive
tp physically, SAME CHARGES REPEL..
aku xsggop nak membenci bnda yg aku syg..
aku xnk tgglkan bnda yg aku syg..
sebab aku syg!!
tp apa yg boleh buat sekarang?
apa yg PATUT aku buat??

only 1 conclusion came to mind :
JUST LET IT BE,
GO WITH THE FLOW and
PUT ON A SMILE EVEN IF IT'S FAKE
you can hate later when everything's finished..

2 comments:

  1. even though u look perfect to me but u're still a human being so as a friend I always wish best of luck to you! Allah bersama kita ;D

    ReplyDelete
  2. nobody's perfect, ainul.. hmm, thanks.. aku sampai dah termimpi2 da psl msalah ni... ya Allah, bantulah aku...

    ReplyDelete