Sunday, March 18, 2012

the more i wonder, the less i'm sure

*ok, credits to hi-5 for the tittle
wlupon xde kaitan sgt dgn apayg aku nk ckp harini!!
hahaha ^_^
hmm, apa ah nak citer td??
jap, nk recall blk..
tula, gelak byk sgt td..
boleh pulak kan???!!! hahaha
ok, ingat dah...
xde, ini just kerisauan aku psl bnda haritu..
dedua mimpi tu mmg blh kata menghantui aku jgk la..
sbb sampai harini aku terpikir bnda yg aku kata xnk pikir tu..
lg risau sbb esok nk g sek dah..
ntah apa la nk jd agak2..
aku xtau cmner nak berhadapan dgn 'keadaan' tu..
harap2 xdela resemble mimpi aku tu..
kalau x, serius xnak ckp apa2 dah psl apa2 pon..
lg2 pasal that particular one thing..
serius xnak!!
aku, ntah la..
rasanya da byk kali aku ulang ayat ni,
'aku dah 5 tahun kat sini, aku tau mcm mana rasanya,
so jgn sesekali ckp dgn aku pasal kesabaran, pasal ketidakadilan
sbb apa yg aku rasa selama ni dah cukup pahit dan kelat...''
DAN
aku xkisah klu dorg ckp blk belakang aku..
sbb bg aku itu fair,
yela, aku ckp psl dorg, adil la dorg nk ckp psl aku blk,
xpe, aku xkisah!
sekarang ni kan,
sejujurnya kan,
aku rasa kan,
aku dalam fasa permulaan membalas dendam..
aku tau bnda tu salah, bnda tu xbaik..
tp ntahlah..
skrg ni mmg aku rasa sgt2 yang segala dendam2 aku,
sedang memakan diri aku blk..
aku rasa xsenang ddk,
dan everytime aku dicucuk sikit psl bnda tu,
pergh, aku punya sensitif smpai thap aku sndri malu nk ngaku..
ish, penat sungguh!!
tp apa boleh buat,
aku kan bukan penyumbang kemajuan,
hanya sekadar menumpang;
tumpang berteduh,
tumpang nama..
maklumla, sapa la aku ni kan??
xpelah, kita tgk je nnti...
doakan aku xbuat benda bukan2,
doakan aku diberi kesabaran yg tebal,
doakan aku diberi kekuatan yg mantap,
supaya aku xmelawan dan xmenjadi kurang ajar,
aku xnak jd derhaka,
aku xnak kumpul musuh,
dan aku xnak menjadi musuh..
bantulah hambamu yg lemah ini, ya RABBI!!

2 comments:

  1. amin~ but still aku akn lgi gembira klo ko buat revenge je *aku nk join sekaki XD

    ReplyDelete
  2. hahaha, jom kita buat sama-sama... :P angan2 jer... harapan la aku nak buat btol2 kan...

    ReplyDelete