Thursday, February 2, 2012

xtau nak letak tajuk apa..

haish!
rasa cam nak nangis je sekarang ni..
seriusly perasaan xmenentu sgt2!
rasa cam, ntah la,
tp dlm hati ni tgh sebak,
rasa xsedap..
sedih la, sedih!

1
adik aku dpt twrn pergi sbp
second intake
kat satu sekolah sains di pekan, pahang..
aku xtau sekolah apa, tapi aku gembira la utk dia..
alhamdulillah sgt2, stlh bertahun2 mnunggu..
akhirnya, mak ayah aku dpt jgk tersenyum puas
tp aku rasa sedih.. haha! lebih2 pulak aku!
ntahlah,
aku rasa klu dia pergi, mcm xlgkap je hidup ni..
yela, adik beradik aku 3 org je..
kat rumah nk bising2 pon kitorg je la..
klu pergi sorg, tinggal dua...
sorg tingkatan 5, sorg darjah satu..
hmm, 'bestnya!'
haih, aku xprnh terpikir yg aku akan rasa camni..
klu ikot rpat, aku xrapat mana pon dgn dia..
even, kitorg ni xbercakap pon, mcm bkn adik beradik je..
aku ingat klu dia pergi ni, xdelah aku nk rasa pape..
sekali tgk, aku yg sebak dulu..
pdhal pergi pon belom lg ni.. haha!
tu la kot orang kata dan aku percaya,
air yg dicincang takkan putus
kalau dah nama adik beradik,
darah daging sendiri,
xde maknanya boleh terputus camtu je..
mustahil sgt2!!
klu xbyk, sikit tu mesti ada perasaan syg kita..
manusia la, normal la tu kan..
hmm, kepada adik,
goodluck!
bggakan mama dgn abah lagi!
i love you!

2
sedih sebab kawan..
ala, ni pon perkara biasa bg manusia normal..
semua org xsempurna..
aku touching dah lama dah..
tp xpernah tunjuk..
aku pendam je,
makan hati sorang-sorang..
smpai nak pecah perut aku kekenyangan..
so nk ckp, klu ikot touching,
aku ni lg byk touching drpd dia,
bkn nak mengungkit tapi aku rasa
aku ni mmg dah lama sakit hati..
samapai bernanah2 dah
tp alhamdulillah kesabaran yg ALLAH bg pd aku
sgt tinggi, sgt byk dan sgt tebal..
aku mampu bertahan lg samapai sekrang,
dan aku xkisah dah apa nk jd pon,
aku da terbiasa dgn kekecewaan ni suma
dah biasa sgt dah,
kadang2 tu smpai jd rutin hari2 pulak..
blk umah je, berat rasa..
rasa cam nk nangis (eh, ngis lg?!)
well, xdelah aku sebodoh tu nk buang masa aku
menangis utk bnda2 yg xptot ditangiskan..
tp perasaan sedih tu ttp aku rasa la,
bohong la kalau xpernah sedih kan..
tp dah biasa, aku dah immune dgn perasaan tu..
ye aku rasa, tp aku xngis..
xperlu pon.. even sedih tu pon xperlu..
tp aku manusia,
kuat mcm mana pon aku tahan,
aku ttp manusia yg normal

3
sedih sbb perubahan yg akan berlaku
apa dia,
ntahla,
benda tu bersifat masa depan,
aku xleh predict apa yg akn jd,
tp aku sedih sbb aku tau diri aku ni,
aku kenal diri sendiri..
bab2 perubahan ni mmg ssh utk aku handle..
tp aku kene terima jgk kan apa2 hal pon?
xkisahla, aku ok je
cuma kene dipinjamkan kekuatan sedikit,
boleh kan, ya ALLAH?

so akhir kata nya,
aku bersyukur sgt2 adik aku berjaya penuhi hasrat parents aku
ada jgk wakil dlm fmily ni utk jejak kaki ke sbp..
xdela lagi segan dgn org kampung klu tny sek kat mana
bkn nk bgga bkn nk riak bkn nk canang satu dunia,
tp atleast ada konfiden la jgk kan nk jwb..
klu x sblm ni org tny,
apa yg blh dijawab hnyalah-sekolah biasa je, dkt dgn rumah..
kiranya, ada penigkatan la kan,
ok la tuh..
lgpon fmily kat kmpg tu suma berjaya2
so skrg ni, blh la jgk dikatakan berdiri sama baris dgn dorg..
terima kasih ya ALLAH,
atas nikmat-Mu ini
dan maafkan aku ya ALLAH,
krn telah berptus asa di tgh jalan
dan juga kerana tdk prnh mengerti erti bersyukur..
aku khilaf!

-nursyasya rosman

No comments:

Post a Comment