Thursday, January 26, 2012

awak,

awak,
kita dah lama kawan kan?
-ok fine, xdela la lama mana
-tp tempoh masa tu cukup utk kita rapat kan?
so, kalau saya nak tanya awak satu soalan,
awak boleh jujur dengan saya?
saya bukan nak menyibuk,
jauh sekali nak jaga tepi kain awak
tapi saya tak suka dengar orang cakap bukan-bukan pasal awak
dan lagi,
saya tak nak bersangka buruk dengan awak
jadi, daripada saya pon memburuk-burukkan awak,
baik saya tanya awak terus terang kan?

awak,
awak kenal saya kan?
saya ni senang sangat dengar cakap-cakap orang
-memang pon!
tapi sesenang-sesenang saya,
saya ada pendirian
selagi tak ada bukti depan mata saya
saya tak percaya
sekarang ni,
orang yang paling rapat dengan saya bercakap pasal awak,
orang keliling saya pon dah mula cakap pasal awak
saya tak tahu apa nak buat, awak
saya antara nak tak nak percaya dengan cerita-cerita tu
saya nak percaya
sebab yang bagitau saya adalah orang yang rapat dengan saya
-mmg bohong la klu dia tipu kan?
-lgpon, sy mmg percaya kat dia
tapi saya tak nak percaya
sebab awak pon kawan saya jugak
saya rasa bersalah kalau percaya tanpa dengar penjelasan dari awak
bagi saya, semua orang ada hak untuk mempertahankan diri masing-masing
-that applies to you, awak

awak,
saya rasa macam-macam sekarang ni
saya rasa macam tersepit
sebenarnya, sebelum ni saya dah nampak tanda-tanda
tapi saya tak sangka itu bukti
kawan-kawan saya tunjuk bukti-bukti tu
saya dah tengok
dan saya tak tau nak cakap apa
nak salahkan awak terus,
macam tak patut je
tapi dalam masa yang sama
cakap kawan-kawan saya pon betul
saya setuju dengan apa yang diorang cakap
tapi...

awak,
awak boleh tolong saya kan?
jangan tambah pening kepala saya
kalau saya tanya,
awak jawab lurus-lurus ek?
jangan singgah mana-mana
jangan belok mana-mana
jangan u-turn mana-mana
jangan pusing mana-mana
tolong?
saya cuma nak tau cerita betul je
sapa betul sapa salah
sapa salah sapa betul
itu belakang kira
yang penting,
awak
saya
kita tak jadi musuh
disebabkan benda yang boleh selesai ni
persahabatan tu lagi bernilai,
ok?

awak,
terima kasih!


****************************************************


ni luahan aku versi dialog tak dialog..

jangan salah faham..

^_^


syasya

No comments:

Post a Comment