Tuesday, February 7, 2012

mimpi yg tertangguh

ha, ni aku bru perasan,
aku xciter lg pasal mimpi aku sblm result pmr kluar..
hahaha,
sedih pulak kot mngenangkan mimpi tuh..
erm, alkisah mimpinya berlaku dlm seminggu dua sblm result kuar..
seminggu sblm rasanya..
aku dpt mimpi result aku 7a 2b..
dlm mimpi tulah, lepas dpt result,
aku teros naik bumbung sekolah
gaya cam nak bunuh diri je kan?
dahsyat sungguh mimpi aku!! haha
sebnrnya bkn aku terjun pon,
tp sbnrnya melarikan diri dr pndgn org
supya aku blh menangis dgn tenang..
tp ada sorg kwn aku ni,
act, dia ni kwn mse sek rendah dulu kot,
msa drjh satu dlu, ttbe termasok dia dlm mimpi..
ntah cmne blh tersesat xtaulah kan
tp dia kejar aku sampai dia pon pnjt bumbung tu jgk..
n yg memilukan sgt2 ialah,
dia ckp padan muka!
dia tunjuk result dia yg straight a's tu
msa tu mmg aku rsa cam nak meraung je puas2..
tp tula, aku rasa tu nk mnyedarkan aku tu..
time aku sek ren dlu aku byk buat jhat kat kwn2 aku..
sbb tu la blh jd cmtu,
kira cam ni karma la bg aku..
roda hidup aku kat bwh msa tuh..
so aku pon macam padan muka kat diri sndri blk la..
ok, itu yg first buat aku tkot, result aku xbgos..

ni ada satu lg mimpi..
dua2 mimpi ni dtg berturutan sebenarnya,
2 malam berturut-turut..
tp aku xberapa ingat yg mana satu dulu,
yg ni dulu ke atau yg td tu dulu,
tp yg pasti dua-duanya berturut lah..
ok, yg ni pulak,
alkisahnya simple je..
aku nk beli mi sedap..
disbbkan masa tu aku dn adek aku sorg je yg nk mkn,
aku beli 2 bungkus jela..
then gi byr, cina tu kata 7 ringgit..
giler mahal dowh!!!
tp byr jela kan, nk buat cmner lg..
lepas tu adala lg kejadian2 yg mcm pelik..
aku jln nk blk, mcmmana ntah blh terlepas msok kwsn arsma..
so berjumpa la pulak dgn diorg,
ttbe azan, g amek wudhu' dgn dorg
nk solat, tp xsolat2 pon..
dok tggu jemaah tp last2 aku kuar cmtu je..
dorg pon sama..
mcm ape jer cmtu..
ntah, aku pon, ntah ah...
merepek je mimpi2 nih..
tp highlight bg mimpi ni ialah yg
2 bgkus mi sedap utk 7 ringgit,
tu mcm petanda 7a 2b gak la..
n lps je dpt mimpi2 nih,
aku teros tido lmbt hari2..
dgn hrpn aku xmimpi2 lg..
dekat sminggu jgkla aku cmtu smpai result kuar
bknla aku percaya kat mimpi2 ni,
tp bnda tu mengganggu aku sgt2..
buat aku xkonfiden je nk g amek result..
so, btter aku elak mimpi n abaikan apa2 je yg robhkan keyakinan aku..

so, sampailah hari amek result
ketar dia xyah tny ah..
tp aku cm yakin jgk la sbb ckgu kata thun ni rmai,
so aku ykin klu rmai tu,
mmg ada hrpn la nma aku terselit kat mana2..
so ckgu umum la yg dpt 9a..
tp aku jd gelisah blk..
sbb aku rasa ckgu dah sebut rmai org dah 9a..
tp nme aku xdisebot2 pon,
so, ketar gler, lg2 tgk classmates aku suma dah kene pggl an..
risau jugak..
tp akhirnya, tersebut jugakla nama anak sulung pn suraya dan en rosman ni
so, hepila,
terharu la,
touching la,
nangis je x sebb tgh2 terharu tu,
yg bru nak feel tu,
aku dah huhahuhahuhahuha dgn kwn2 aku,
so everything worked out well!!!
and that was the best day of the year!
alhamdulillah :)

nursyasya rosman

No comments:

Post a Comment