Tuesday, January 3, 2012

penantian bertahun hampir berakhir...

well, at least aku harap penantian tu berakhir..
klu xde ending jgk, silap haribulan blh berdendam aku..
xpela, sekarang peluang depan mata,
dan aku xkan sia-siakan..
Tuhan je yg tau betapa aku mghrpkan peluang ni dtg..
so bila dah dapat ni,
aku akn pastikan aku balas segala apa
yg terpendam dlm hati aku selama ni..
mungkin bunyi mcm jahat, seolah-olah nk balas dendam,
well, biarlah aku je tau kebenarannya..
apa2 aku buat, biar aku je tau..
berani hidup berani la mati kan??
sendiri buat, sendiri tanggung..
aku dh sedia..
aku dah byk kali makan dalam selama ni,
biar kali ni aku makan luar pulak,
yg pasti dibelanja org, bukan duit sendiri..
barula betul mggunakan peluang yg ada kan?
nmpak aku mcm boleh dimain2kan je kan,
tp tolong la,
klu xkenal aku, jgn ckp pape..
a book is not to be judged by its cover
and a person is not to be judged by his appearance..
rasanya klu org kenal sapa aku yg sebenarnya,
boleh pengsan kot..
so nasihat aku, jgn cuba2 nak cabar kesabaran aku..
sekali aku meletup, taulah langit tinggi rendah..
tp klu xde org kacau,
xdelah aku nk buat perangai buruk tuh..
klu aku buat, mmg dlm kategori melampau la kan..
nnt org ckp kurang diajar pulak kan..
apa2 hal pon,
peluang yg dtg ni,
aku xakan sia-siakan..
aku akan gunakan dgn sebaiknya dan sepenuhnya..
jahat xjahat, baik xbaik,
tu blkg kira..
yg penting sekarang ni, hati aku..
lantak la org nk ckp aku pentingkan diri ke apa ke,
yg pasti, drpd hati aku terus bernanah dek dendam xsudah,
lebih baik hati aku berparut..
ada kesan pon xkisahla jnji xsakit hati lg..
aku da xlarat nk tanggung kesakitan yg berpanjangan ni..
cukuplah setakat ni je..
aku nk hentikan semua kekusutan dan kesakitan ni..
biar bnda tu mula kat sini,
habis pon kat sini jugak..
aku xnak menyesal satu hari nnti..

No comments:

Post a Comment