Thursday, January 12, 2012

aku dah sedar dari koma dendam

tadi, meeting pengawas..
tp bkn nk citer pasal meeting tu,
ni nak citer pasal apa yg aku dpt masa meeting tu

td aku seolah2 tersedar dari mimpi yg panjang,
sebab apa?
sebab tn haji..
dlm ucpn tn haji td,
ada myentuh pasal isu yg selama ni plg teramat sgt aku xsuka..
bkn xsuka apa, bnda tu selalu mghantui aku,
tu yg benci+sensitif+penat sgt dah bila pikir blk..
tp apa2 hal pon, ucpn tn haji td tu rasanya terkesan kot kat aku..
sebab masa tn haji ckp tu,
aku rasa something dlm hati aku..
ssh nk describe apa yg aku rasa tp aku tau la perasaan tu apa..
tu tanda aku btol2 ter'moved' dgn apa yg tn haji ckp..
thun ni hari2 ada bdk baru nk masok sek..
n aku pikir asal la mak ayah nk sgt dftr ank2 kat sek ni..
apa sek lain da penoh melimpah2 sgt dah sampai semua nk msok sini?
tu, samttaj, sambest ada, asal nk 18 gak?
aku sendiri xrasa sek aku ni hebat mana
so, aku pikir pny pikir pny pikir pny pikir pnyla puas aku pikir,
lastly i came up with a conclusion that:
since 18 is truly HEBAT, parents dont have a choice but to say YES!

btol xbtol conclusion aku tu xtaula kan,
tp salah satu logiknya itula,
mgkin selama ni aku dah dibutakan dgn pemikiran aku sendiri..
disebabkan aku xblh terima kenyataan,
aku dah keraskan hati aku pd bnda yg xsalah n xde kaitan lgsung..
sampai aku yg dah dekat 5 tahun kat sini
xnampak apa kelebihan yg ada pd sek yg org lain blh nmpk..

so hari ni, kata2 tn haji td btol2 mnyedarkan aku..
aku rasa bersalah dgn sekolah tu, aku rasa berdosa sgt2 dgn sekolah tu,
dan baru hari ni aku btol2 bersyukur yg aku terpilih utk mnjadi murid kat situ..
sekarang baru aku tau yg
sekolah aku sekarang ni, adalah yg terbaik bg aku!
aku xsgka n xpernah mimpi yg aku akn ckp mcm ni tp hari ni aku akui,
sekolah ni mmg yg terbaik buat aku!
pendidikan yg aku dapat adalah yg terbaik,
sebab cikgu-cikgu aku adalah yg terbaik,
jadi, kawan-kawan aku juga adalah yg terbaik,
and so, kenangan aku kat sini adalah yg terbaik drpd yg terbaik!
dan betul apa yg tn haji ckp,
masok je sekolah ni, blh rasa sejuk..
sblm ni aku xpernah terpikir pon, xpernah rasa pon 'sejuk' tu
tp lepas dgr tn hj ckp td,
aku sempat la muhasabah diri aku sekejap,
aku flashback blk moment2 aku kat sekolah ni,
apa yg aku rasa,
apa yg aku alami,
dan aku nmpk logiknya sekolah ni sejuk..
mmg btol pon..
hati aku xpernah xtenteram kat sek ni..
mungkin kdg2 tu ada la jgk kat aku menggelabah semacam
tp xdela sampai mengganggu aku sgt..
aku still blh control
n wlu mcm mana pon aku dah smpai limit aku,
aku xdela nk meletup time2 tu jgk..
hati aku reda blk sikit sikit..
dan aku ni bkn jenis cepat reda, aku ni pendendam..
so apa yg aku mksdkan ialah,
sekolah ni mmg bg ketenangan pd aku,
mungkin xbyk tp sekurang-kurang nya ada..
it's better something than nothing..


-3 abk (thnks aina) my best class so far


so, conclusionnya hari ni,
aku yakin yg ini jln hidup aku yg terbaik..
betul, ALLAH tu MAHA MENGETAHUI apa yg terbaik utk hamba-hambaNya
DIAlah yg SEBIJAK-BIJAK PENCIPTA
dan setiap yg telah ditentukan, ada hikmahnya..
aku yakin dgn tu..
alhamdulillah..
hari ni aku dpt tarik nafas lega..
aku rasa mcm batu yg mengasak2 aku selama ni
da terbang ke mana ntah..
biarlah dia main jauh-jauh,
aku rasa lg ringan bila dia terbang..
aku harap, aku akan terus bersyukur
n semoga benda tu xganggu aku lg..
aku da terima kenyataan tp aku masih perlukan kekuatan..
aku hrp tn haji terus ingatkan aku dari semasa ke semasa dlm ucpnnya..
terima kasih tn haji,
terima kasih ya Rabbi,
atas segala nikmat ini..

yangikhlassedanggembira,
nursyasya rosman.

No comments:

Post a Comment