Sunday, January 22, 2012

cukuplah aku seorang

pendahuluan:
aku ada 2 adik
sorang laki
sorang prmpuan
yg lelaki tu
thn ni form 1
maknanya thn lps drjh 6
upsr
alhamdulillah
straight a's
(tahniah tahniah :D)

isi 1:
tggu twrn
sbp
xdpt
sekolah dulu
kat 24(2)
naik basikal
pagi-pagi keluar
dkt sebulan
pastu
mrsm keluar
pon sama
negatif
xde pilihan
stay

isi 2:
sejarah berulang
aku xpe
aku xkisah
aku da boleh terima
sikit-sikit
tp aku kesian dia
aku kesian parents aku
sebab
dlm family aku
xde lg yg dpt
semua org
kecewa
sedih
tp
apa blh buat?
da nsib

isi 3:
aku rasa mcm
nk nangis lg sekali
knp msih xde rezki?
aku terima klu aku
tp utk adik aku
knp msih tertutup?
msih xde peluang?
aku ingat
reaksi mak aku
masa tau adik xdpt
sebijik time aku dulu
terseksa jiwa raga aku
tgk mak aku sedih
sekali lg
rasa mcm
nk pergi serang je kementerian
tau x betapa
hancur hati ni
tgk mak ayah bersedih?
TAHU TAK AKU TANYA??!!
TAHU TAK??!!!
lagi-lagi
ni kali kedua
cukupla aku sorg
yg da berjaya
tumpahkan air mata ibu
krn kegagalan
jgn bg adik aku
di tempat yg sama
aku rasa macam
aku ank plg xberguna
dlm dunia ni

isi 4:
aku tertny
apa dosa aku?
apa dosa adik aku?
apa dosa family aku?
mana salahnya?
sampai 1 apa pon xlekat?
usaha?
sudah
doa?
sudah
dan nk jujur lg
kabel?
pon sudah
apa lg yg xcukup?
apa yg xlgkap?
cuba cakap!

isi 5:
aku rasa
nsib aku adik beradik
mmg bkn
di mana2
sbp
sbpi
mrsm
mgkin
rezki kitorg
memang
di sekolah biasa
sebagai
pelajar biasa
tp yang
luar biasa
xpe
aku buktikan
aku pon
blh berjaya
walau sekolah aku
xse-gah mana

penutup:
aku tau
salah
utk salahkan
org lain
xboleh
tunding jari
kat mana2 pihak
kene terima
tapi
sakit hati berulang
kembali
dgn kesakitan
2x gnda pedih
dr yg mula2
aku rasa
mgkin aku
akn jd seorg
pendendam tegar!
-nauzubillah...
skrg ni
hati berdarah
sekali lagi
ntah bila
nk terubat
silap
ntah akan
hati terubat

mencari penawar,
nursyasya rosman

2 comments:

  1. smart pulak post ni :) hee . sabar jelah . aku pon tak dapat . sbp or mrsm . adik aku pon tk dapat jugak . sedih kot . rezeki kita kat universiti nnt kowt . harap2 macam tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap-harapnya mcm tu la fit.. sedih betul..

      Delete