Friday, January 13, 2012

wey, aku sayang ko!

hari ni, aku betul2 rasa bertuah..
sebab aku baru nampak betapa indahnya persahabatan..
alkisahnya gini;
tadi ada mesyuarat agung ppim..
aku pergi jela tanpa rasa apa2 pun..
then start la pemilihan ajk suma uh..
fadi ada tny aku,
kalau aku dpt, aku rasa terbeban tak?
aku terus jawab beban la..
mana tak, ppim tu bkn sikit nk handle,
pulak major nya dak asrama..
aku xnakla ganggu 'kenormalan situasi' masa tu..
gpon, aku mmg xkisah klu ppim ni,
seriusly!
aku lg suka klu dorg yg wat kerja, sbb senang jumpa ustzh..
mcm td pon, yg dicalon suma bdk asrama..
yela, dorg dah biasa kan
n aku ok je..
xkisah pon..
ok fine, yg sejujur jujur jujur jujurnya,
aku dah xkisah dah..
ala, xpe... seriusly aku ok je td..
so, terus la dgn pelantikan2 suma tuh..
elok2 dah habes, tetiba ustzh padam nama ajk f5..
then nama aku dorg sebut..
masa tu aku blur asal lak ustzh nk tukar,
then dorg la yg gtau kenapa..
rupa-rupanya ustzh kata sebab yg td tu f5 da ramai bdk asrama
so yg ni ustzh nk bdk luar..
ok sejujur jujur jujur jujurnya lagi,
air mata aku bergenang, percaya tak?
betul2 masa nama aku ditulis kat whiteboard uh
sumpah, xtipu!
tp aku cepat2 cover la kan..
nsib baik xsempat jtuh..
n nsib jgk xde org nmpak..
aku xtau asal la aku blh emo sgt td..
bila pikir blk ni, mcm kelakar pon ada..
yela, gaya mcm menang pilihanraya je nk emo2 bagai..
haha,
tp tula, mungkin sebab td tu aku btol2 xsgka blh jd cmtu..
aku, ntah ah, terkejut sgt2..
aku btol2 xterpikir yg ustzh bg peluang kat bdk luar..
sbb td tu dah nk blk kan, so suma nk cepat2..
aku pikir penuh je whiteboard tu, habes ah..
tetbe ade twist kat hujung..
xtau nk gambarkan perasaan aku masa tu cmner..
bercampur2 aku rasa..
tp the best part yg aku akn ingat sampai bila is
bila fadi cakap ni:
akhirnya impian aku dri f1 tercapai jgk
aku:
impian apa?
fadi:
sbnrnya dr f1 lg aku nk jdkan ko ajk,
bila f5 ni baru tecapai..
tu td aku tny ko klu ko dpt, ko beban tak?
dah ko kata beban td, aku diam je la.
akhirnya, dari f1, f5 baru tercapai..
aku:
yeke? ...........................................
aku xtau nk reply mcm mana lg..
masa tu mmg jujur ah, seriously tersentuh giler..
aku xtau nk react cmner..
otak aku mcm ter'bengong' kejap memikir..
n masa tu la aku nmpk indahnya persahabatan..
betulla, klu kita ikhlas berkawan,
apa je yg kita buat, kita akan sentiasa ingat kawan kita..
aku rasa aku bertuah sgt sgt sgt sgt sgt sgt
sebab aku dpt kwn mcm fadi..
ingat senang ke nk dpt kwn mcm tu?
oh ye, kok ye pon korg jeles aku ade kwn cmtu,
jgn pulak nk rampas dia dr aku eh!
aku pelangkung sorg2 kang!
hahahaha :)
merepek pulak........
biasala, da nama pon syasya :P
so pengajaran hari ni,
hargailah kawan anda..
dan sentiasa berprasangka baik
pada semua org dalam setiap keadaan..
kita xtau apa yg akan terjadi pada masa depan..
peluang kedua tu ada sebenarnya,
tp bkn suma org dpt peluang tu..
so, kita xsepatutnya mengharapkan peluang tu dtg,
cuma, andainya peluang tu btul2 dtg,
jgn sia-siakan dan jgn begitu ego utk terima..
biasa la manusia buat salah,
bila ada peluang nk betulkan, jgn disiakan..
gunakan sebaiknya peluang kedua tu..
macam aku sekarang ni,
aku dpt peluang utk betulkan blk pemikiran aku,
positifkan apa yg negatif
n aku berterima kasih sgt2 pd kawan aku
yg dah mnyedarkan aku byk perkara..
so akhir kata,
aku sayang ko!

-syasya-

2 comments:

  1. ak syg ko jgk.... :),x sgka plak ko nanges

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh, mestilah.. aku ada perasaan jugak tau.. hehehe.. malu pulak aku!

      Delete