Sunday, November 27, 2011

cemburu yg amat sgt!

dah lama sbnrnya bnda ni terpendam dlm hati
dah lama sgt2! smpai aku xingat bila bnda ni start
yg pasti, selama ni aku serba salah nk luahkan
bukan apa, aku xnak salahkan org yg xsalah
dan setelah sekian lama, aku dpt kekuatan nk lepaskan jgk
dan aku salahkan diri aku sendiri
atas apa yg terjadi
setelah aku amati betul2 kehidupan aku
aku sedar aku kurang 1 benda
apa bnda tu? nnti tau sndri la
selama ni aku diam je
tp aku kena terima kenyataan jgk kan?
aku cemburu dgn kwn2 aku yg ada 'best buddy' msg2
aku cemburu!
lagi2 aku sekolah kat sek asrama harian
dgn diorg la aku cemburunya
bkn xpuas hati, aku terima je cuma cemburu
bila tgk diorg jln sama-sama
sembang sama-sama
gelak sama-sama
sampai kdg2 dlm kelas tu aku xleh ddk dah
msg2 ada 'gu' msg2
dan aku?
'gu' aku kat kelas lain, nina dgn fit
so, apa blh aku buat dlm kls tu?
mkin lama aku kat kelas tu, mkin sesak aku rsa
terhimpit
terpencil
dan aku sampai pernah rasa aku bkn lg ahli kelas tu
jgn tny knp tp itulah kekecewaan terbesar aku stkt ni
bkn aku xhargai lgsg kwn2 aku kat kelas tu,
aku ok je dgn diorg
aku rapat je dgn bberapa org
dan aku mmg syg sgt2 dgn diorg suma-tu aku xtipu!
cuma mksd aku di sini ialah kwn yg btol2 kwn
yg sentiasa ada wlu dlm apa keadaan sekalipon
kdg2, aku rasa aku yg menjauhkan diri dr diorg
ya, aku mengaku, mmg aku pernh pon jauhkan diri
sbb aku rasa aku xdiperlukan
aku rasa macam aku menyemak je kalau aku msok pon
jd, buat apa nk mgharapkan kasih yg xsudi kan?
aku xnak org ckp aku xtahu malu
tp yg pasti, semua ni terjadi, BUKAN salah diorg
tp salah aku sendiri
aku yg mengada-ngada
terlampau minta perhatian
kdg2 aku rasa aku yg tamak semacam
kwn2 aku kat kelas lyn aku baik je
xpernah plak diorg berkasar dgn aku
diorg sudi berkawan dan terima aku pon dah cukup kan?
aku nk apa lg?
well, tu la kelemahan aku
aku akn ubah tp andai masih xberjaya
aku mohon pertolongan korang suma
tegor aku, bimbing aku, nasihat aku
aku xnk jd org yg pentingkan diri
aku nk jd org yg bersyukur dpt korg sbgai kwn aku
dan aku nak minta maaf kat korg suma atas segala kesalahan aku
aku yg byk kali buat korg marah, xpuas hati
kdg2 aku xsedar kesalahan sendiri
smpai aku letakkan salah tu kat org lain
aku sibuk mengira kuman seberang laut
sampai gjah dpn mata pon aku xperasan
aku minta maaf!
aku harap xde sapa2 terasa
niat aku bkn nk salahkan sesiapa
tp lebih kepada menyedarkan diri aku sndri
supaya aku tahu bersyukur
masih dikurniakan kwn yg ikhlas berkwn dgn aku
terima kasih, atas segalanya dan
maaf, atas segalanya juga

yg benar,
nursyasya

No comments:

Post a Comment