Thursday, November 10, 2011

aku seorang yg lemah!

ya, aku lemah
itu satu kebenaran yg pasti..
td bkk blog kwn aku..
ntah knp, sebak dlm hati..
lemah la tu kan?
aku xleh kawal perasaan aku..
nmpknya, bnda tu masih mghntui aku..
aku da lama cuba lpakan bnda tu..
dan mkin hari mmg aku lupa pon...
tp pntg teringat sket,
mula la pecah empangan..
xmalu btol!!!!!!!!!!!
da bsr2 pon nk ngis...
bnda tu mmg la jrg ganggu aku,
tapi,
sekali dia ganggu,
aku rasa sgt terganggu dan tertekan dan arrrrrggghhhh..
aku xboleh..
perasaan aku masih lemah bila berdepan dgn topik tu..
aku dah cuba kuatkan,
tp
mcm xde hasil je..
tp yg pasti,
aku akan usaha jgk..
aku nk kluar dr bbnn tu..
aku da xnk, aku xsnggop,
aku sakit!
aku penat!
kalau boleh,
biarlah satu hari nnti,
andai usaha aku bnr2 terbayar,
aku bebas dr cngkman yg satu tu,
biarlah aku terbang jauh2,
jauh dr bebanan aku,
jauh dr segala2nya yg pernah mghantui aku,
tp
dekat dgn impian aku,
dekat dgn keinginan aku,
dan dekat dgn redha ibu bapaku..
itu yg aku nak,
dan itu yg aku sdg usahakan..
ya, aku sdg terjatuh skrg ni..
kddknku bnr2 goyah..
tp itu bkn penentu segalanya..
ini cubaan utkku, dan aku terima..
xapa, aku akn cuba lg..
msih ada masa utkku..
utk mengutip apa yg aku tercicir,
mengejar apa yg aku tertinggal..
masih ada masa,
masih ada waktu,
masih ada ruang,
masih ada peluang,
masih ada kesempatan,
buatku...

nursyasyarosman

No comments:

Post a Comment