Thursday, November 10, 2011

...berbunga-bunga...

hati aku,
rasa semacam,
berbunga-bunga-mungkin,
tp tu la,
sejak satu hari tu,
tiba-tiba je,
rasa tu dtg,
aku pon xpasti,
knp,
bila,
dr mana,
bagaimana,
perasaan tu dtg,
tp yg pasti,
aku xsedar lgsg perasaan tu wujud..
nak lebih-lebih,
aku takut,
apa yg aku rasakan ni salah,
lgpon,
aku bkn siapa-siapa utk dia,
tp,
xtaula kot dia pon rasa yg sama..?
ah, mustahil!!!
semuanya hanya kebetulan,
tp,
kdg2 aku terpikir,
kebetulan dan takdir,
mcm mana nak bezakan?
atau,
kedua-duanya bersangkutan?
takdir ditemukan dgn kebetulan,
ataupun,
kebetulan itu sdh ditakdirkan?
entahlah,
yg psti,
aku xnak gagal,
sekali lagi,
dlm hal ni.
biarlah kali ni,
aku berserah,
aku xkisah,
tp bkn mengalah.
kalau dah memang,
kebetulan dan takdir itu mmg satu,
mungkin rezeki aku,
tp kalau tak,
x apa,
sekurang-kurangnya,
perasaan aku masih terpelihara,
dan aku masih terjaga.
aku akan ttp bersabar,
menunggu,
sebab,
satu hari nanti mesti dtg jgk kan?
INSYAALLAH...

...nursyasya...

No comments:

Post a Comment