Monday, April 4, 2011

crying.. what for?? just laugh..

tadi,
di library smks18,
dlm pkul 1 lebih dkt kul 2 ptg,
aku tewas dgn perasaan sndri,
menangis... hahahaha..
seb bek mse uh cme dak f4 yg pntun n bhas jer ada,
g-ha, shaf, syifa, yus, acap abk, acap ali, syafiq..
pastu ade la adk librarian uh, tp dia xpasan kot..
ntahla cmner blh kuar..
aku ingat aku kuat, rupanya lemah jgk ye..
haha.. mungkin itu salah 1 hikmah aku xdpt asrma kot..
yela, klu da terlebih manja cmtu,
mau ari2 aku ngis kot.. :P
haha..

pepehal pon,
bndanya mula bla msok part mrsm dgn sbp la..
aku xingat cmner blh trmasok topik uh, tp yg pasti itulah puncanya..
aku sembng dgn shaf n syifa..
aku ckpla, skrg ni aku mmg sensitif sgt bla sbut 2 bnda uh td..
mmg snsitif smpaikan bru terdengar je da blh bergenang air mata..
sejak twrn aritu, jujo aku katakan,
aku da give up dgn apa yg aku wat..
aku ckp, apa yg aku wat selama f4 ni,
sbnrnya xde tujuan pon..
aku buat sbb aku terpaksa buat,
bahas?? aku buat sbb kesian kat ckgu n nak buktikan kat dorg yg 18 mmg hebat la..
pengawas? pon sbb terpaksa n cuba2 je..
ingat aku nak sgt ke terlibat dgn suma bnda ni stlh aku dikecewakan?
sakit hati aku xde sapa yg blh fhm..
lantakla..
biarlah apa nk jd..
aku mmg da give up sgt2 dgn segalanya berkaitan exam n sekolah..
segala apa jnji manis markah koku yg tinggi,
aku dgr je, tp xpernah amek serius pon..
utk apa??
selama ni dri upsr smpai pmr aku dah cbe aktif..
buat mcm2 yg aku rse blh bntu aku,
tp apa yg aku dpt??
kekecewaan yg amat sgt..
aku sakit sgt dah dikecewakan kali kedua..
n utk spm ni, aku xnak diperbodohkan lg..
aku da penat kejar itu ini,
tp habuk pon tarak..
biarla, apa nak jd pon..
semangat aku da lemah gler skrg ni..
eh, silap, bkn lemah tp da xde lgsung!!
aku da xkuat n xtau dri mner lg aku nak kumpulkan blk kekuatan tu..
sumanya hilang mcm tu je..
mak ayh aku selalu tegor, blaja la..
nnti result spm gempak, mner2 pon hang blh pergi..
skrg ni mmg la xdpt.. tmpt xbyk..
ntahla,
aku selalu jwb blk..
biarlah apa nk jd pon..
da penat sgt da percaya dgn bnda2 ni suma..
malas nak amek peduli..
lantakla, aku dah penat!
apa yg aku tau, result spm aku nnti gempak..
aku akn pastikan aku dpt straight a's..
n pastikan aku blh tinggalkan malaysia ni jaoh2..
hati aku remuk sgt kat sini..

hah, jaoh plak melalot..
anyhow, pas msok je topik uh,
aku ckp la aku sensitif suma tu an..
then, kuarla air mata..
aku bjet aku kuat tau memula,
sbb tu aku branikan dri msok gak topik uh..
tp akhirnya, kecundang jgk..
wat mlu je dpn dorg..
dah la mse uh acap ali ade..
aku pon tunduk la ttp muka..
cover dgn kmus dewan kler ijau yg ade dpn aku mse uh..
syifa dgn shaf, tenangkan aku la kan..
syifa ckp la dia phm..
shaf pon, ala dah la sya, aku pon rse cmtu..
tp lg dorg pujok, lg menjadi aku..
last2 aku bgun, g blkg rak..
ingat nk lap la kat situ.. tp xblh rupanya..
lg aku sedih smpai terddk la kat situ..
syifa n shaf dtg..
shaf ckp,
dah la sya, ko ade kitorg kat sini..
aku pon sedih jgk xdpt..
aku pon ngis,
tp xde rezki nk wat cmner kan..
then gha pon dtg..
argggggggggggghhhhhhhhhh
malunya!! cmner la blh kantoi dpn dorg..
hahaha...
yg pasti, mmg time tu sgt menyentuh hati..
aku btol2, tersentuh dgn ayat shaf,
'mungkin aku pon dah lme xlepak dgn ko'..
shaf, it's not ur fault..
aku sndri yg touching gegler..
jgn la ckp cmtu..
ko da sudi dgr pon da ckup bg aku..
skurg2nya aku tau ade jgk kwn aku yg fhm perasaan aku..

so kesempatan ni,
aku nak mintak maaf kat korg bertiga
shafirah,
syifa
n najihah..
sori dah nyusahkan korg n thanks tlg aku..
yus pon td, thanks lepak bahas dgn kita k..
aku btol2 minx maaf...
tetbe jd td.. maaf!!

apa yg aku blh ckp,
peristiwa ptg td msih lg terkesan smpai skrg..
ntahla, kat sek td da tng da..
xpela, kat umah xde sapa nmpk.. haha..
papepon, aku mengharapkan kesudahan yg baik utk aku dan kwn2 aku kat sini..
kurniakanlah kami rezki jika benar rezki kmi mmg di bumi 18 ini...
jdkanla segala perbuatan kami diredhai oleh-Mu..
jgn KAU palingkan hati kami setelah KAU memberi kami hidayah-Mu...
bantulah aku kembalikan kekuatan ku ya Allah...

setengah jam da rupanya wat bnda ni??
wow, dasat.. haha..
xdela, papehal pon..
kpd sesapa yg mgkin terbce post kli ni,
aku mintak maaf sgt2 klu korg trase menyampah or annoyed..
aku tau bkn aku sorg yg xdpt,
n cra aku bercerita mcmla aku sorg je yg xdpt, kan??
aku tau korg mgkin fikir aku ngada2, xpela, hak korg..
aku cme nk luahkan perasaan aku je..
so, aku mintak maaf..
btw, aku hrp korg dpt ambil pengajaran la..
jgnla cpt ptus asa bila xdpt sesuatu tu..
nnti korg akan menyesal 2x gnda..
mcm apa yg aku rse sekarang..
truskan berdoa utk yg terbaik n kekalkan kekuatan tu..
jgn mengalah sblm berlawan..
jgn jd cam aku, k..

akhir kalam,
maaf,
terima kasih,
dan perjuangan masih belum berakhir.

nursyasya rosman

No comments:

Post a Comment