Tuesday, April 5, 2011

bahas+usaha+tawakkal=bukan rezeki lagi

sedih la td..
sudahlah semalam menangis..
hari sekali lg..
apa ko ni sya??
xmalu ker ngs dpn org??
hish, cm bdk2!!!

papehal pon, td mmg sedih gler...
ok, suku akhir lwn usj 12,
usul-pemain import mampu meningkatkan mutu sukan negara
kitorg kerajaan, alhamdulillah menang..
dorg mmg opponent yg baik..
suka lwn dorg td..
then msok separoh akhir...
jumpa sri serdang n the drama begins..
dorg kerajaan, kitorg pmbngkang..
usul-penggunaan beg plastik wajar diberhentikan
to be honest,
aku cme prepare gler2 n ykin utk usul 1 jer..
bla msok usul 2, keyakinan kurang..
kitorg ade isi tp xde pnghujahan..
smpai time ckp kitorg suma sekat2..
aku lg la..
hujah serdang power, mantap, dahsyat, educated, berfakta, n meYAKINkan!!
mmg xheranla dorg blh mng..
aku xboleh tembus hujah dorg..
konkrit habes..
da try putar belit, xblh jgk..
seolah2 usul tu mmg ditakdirkan utk kerajaan...
aku ckp 6 minit je td..
mmg mngecewakan, mghampakan dan memalukan...
tp tula.. aku ngis td bkn sbb xpuas ati dorg mng,
aku ske n puas hati usul diterima,
tp aku ngis mengenangkan segala 'effort' dan 'pengorbanan' aku skip kelas xbwk hasil...
then mengenangkan kekecewaan cikgu yg sekali lg frust dgn aku..
aku xnak salahkan team aku,
sbb dorg masih bru, n aku pon fhm dorg..
apa yg aku kesalkan, aku sebagai 'org lme' xmembntu lgsg td..
ok, mgkin org akn ckp yg bhas ni team,
klu sorg ok, yg len xok, jdnya ko kan??
ye, aku phm..
mksod aku skrg, sekurg2nya, sebagai org yg da ade pengalaman sedikit brbnding dorg,
aku sepatotnya tunjuk yg lg baik drpd td..
aku tau aku kne wat samting, wlu xmng pon sekurg2nya org tau smks18 ni mmg hebat..
tp apa yg aku wat??
nothing... absolutely NOTHING AT ALL
aku give up awl2..
haha, pdnla mke aku an?
then bla kitorg kalah uh,
memula aku da kawal emosi aku..
tp bla nmpk mke ckgu,
aduuhhhhh, rse bersalah gler.. bersalah sgt3....
tmbh lg peluk kak jiha..
ya Allah, rapuhnya aku saat tu!!
time tu la mle jtuh satu2...
malu gler...!! then kawal la.. kuar dewan uh..
ngis lg bila salam dgn cikgu, peluk cikgu..
da elok sket, kak tinah tny, ok x??
lg la mencurah2 turun.. haha..
dorg suma bg smgt..
dah la, bkn rezki,
at least u've tried...-asyraf
xpe2, korg ade pluang lg thun dpn...-akak jiha
dah la sya, aku phm...-jiha
kita xkan dpt kmngn klu xhdpi kegagalan...-syafiq
n byk lg la..
aku tersentuh gler..
but 1 thing i know,
lg dorg ckp cmtu, lg mnjd2 aku..
aku xboleh la...
bla aku da wat salah,
aku kne ade org brsetuju dgn aku..
bru aku rse tenang..
bkn apa, bila org pujok aku, seolah2 mggmbrkan aku xsalah lgsg,
walau pd hakikatnya mmg aku salah...
so, bla aku rse aku xsalah, aku xkan pikir utk brubah..
that's why aku lg ske org ckp, ye, mmg salah ko, sya!!
mmgla aku akn lg 'hancur' tp dgn cra tu, aku akn ubah diri aku..
biarlah, aku ngis gegler time tu drpd ngis lg hari lain, kan??
anyhow, thanks for giving me support, guys..

brblik pd sri serdang yg terbaik td,
dorg g final jumpa sambest..
dorg msih lg kerajaan n 1 lg pmbngkg..
mse tu, aku mmg sokong sri serdang 100%..
apa je yg dorg ckp, dorg wat,
aku sokong, aku tepuk...
mmg aku salute dorg sgt2..
lpe nk gtau, usul dorg-markah koku 30% wajar diperuntukkan sbgai syarat kemasukan ke ipt..
dorg mmg star, aku xtipu..
ntah knp aku mmg seronok sgt skong dorg td.. hahhaa..
mgkin salah 1 sbb aku nak dorg kalahkan sambest kot..
n satu lg, kan aku kalah dgn dorg kn,
so aku btol2 salute la..
n alhadulillah..
xsia2 aku wat mke xtau malu tepok sorg2,
dorg menang..
yes, puas hati gler..
puas hati sgt2!!!
tahniah korg.. aku mmg sokong korg..
tahniah.. n truskan lg..
sori klu terkasar bhasa dgn korg time bhas kat semi..

akhir ceritanya, pas dah umum smks18 kalah teruk no4,
blikla..
dlm keta snyp je...
xde sembg pape pon..
pn norisah pon xtau nak sembg pasal apa,
so dgr radio jela..
mmg sedih la kalah...
tp tula, just keep up the faith n jgn give up..
to team bahas's members,
kak jiha,
kak tinah,
kak syitah,
kak bella,
jiha,
syafiq dan
asyraf,
sori 4 everything,
thanks 4 everything,
n good luck in everything..
terima kasih sbb bg smgt kat sya selama ni
n sori sya da mnyusahkan suma..
juga kpd
pn junainah,
pn shamsiah,
pn norisah dan
pn hasmizal,
terima kasih atas segalanya..
dan maaf..!
abg ikhwan juga,
terima kasih sudi luangkan masa dgn kmi, n
maaf....!

syasya

No comments:

Post a Comment