Saturday, April 9, 2011

aku sedar 1 benda, aku takut 1 benda..

macam2 la aku ni.. ade je masalah...
orait, start dgn yg first :

AKU SEDAR SATU BENDA..
rupa-rupanya,
sesuatu tu xla seindah yg aku fikirkan..
dan aku fikir,
sesuatu tu hny akn indah bila hadirnya
trust,
honesty,
understanding,
good communication,
and of course, love..
but that can come later..
bukanla bnda tu xpenting,
penting sgt2..
bnda tu la yg plg utama sbnrnya,
tapi, apa yg lg penting ialah
mcmner nk pertahankan hubungan tu..
kdg2, kita dibutakan dgn cinta..
apa je yg berlaku, apa je yg terjadi,
sumanya betul belaka, indah belaka..
kita xpernah fikir kesan drpd apa yg kita buat..
klu ade mslh pon,
kita sedaya upaya xnak libatkan org yg dlm relation dgn kita..
aku fhm semua tu, sbb klu aku pon, aku buat yg sme..
wlu sebyk mner pon dia terlibat dlm mslh tu,
kita ttp cuba nafikan, jauhkan selagi boleh..
sbb??
1-kita syg sgt dgn org tu n xnak susahkan dia..
kita jga tkot org tu anggap kita xpercya kat dia,
ok fine..
2-sbb kita seronok menjalani kehidupan tu..
sapa xsuka klu kita jln ade yg menemani,
aku pon nak..
klu kita dmm ade org risau/amek tau..
hari2 ade yg menghiburkan hidup kita,
dgn satu senyuman ringkas pon da ckup wat kita nyenyak tido kan??
tp itula yg dikatakan cinta itu buta..
kita sampai xnmpk sisi dia yg satu lg..
apa yg kita tau psl dia, sumanya baik2..
xde yg buruk..
apa yg kita tau, sumanya kelebihan dia,
yg kekurangan, kelemahan, xtau ade pon..
pokoknya, segala-galanya sempurna-perfect!!
ntahla, aku nak komen pnjg2 pon aku xlyk..
aku xpernah ade pengalaman tu lg..
tp aku hrp, once ade rezeki n jdoh aku dipertemukan dgn seseorg,
aku hrp itula satu2nya hbungan yg hadir dlm hidup aku..
biarla hubungan tu hubungan yg sebenar-benarnya,
biarla hubungan tu kekal sampai akhir hayat..
biarla seseorg yg aku mksudkan tu jd kawan aku, pakwe aku, juga suami aku..
selama-lamanya..
xnak la on dgn org len, kwen dgn org len..
xbest r.. hehehe...

ok, move on to yg kedua,

AKU TAKUT SATU BENDA
sejak dua ari ni, ade something yg mngganggu aku..
n aku positif yg bnda tu negatif...
apth lg membabitkan kesihatan aku..
aku tkot sgt2 bnda tu akn effect msa dpn aku..
ya Allah, tlongla aku,
jauhkanlah aku drpd penyakit yg berbahaya..
berikanla kesembuhan kpd sakitku skrg,
dan kurniakanlah kesihatan yg baik kepadaku,
berterusan dan berpanjangan...
amin...

yg tersedar dan ketakutan,
syasya...

No comments:

Post a Comment