Friday, March 26, 2010

roadrun, bahas??

fuh, penat gler arini..
dgn roadrun nya td..
tmbh lg ptg td kne g skolah blk, ade latihan bhs katanya..
aku dtg tgk xde org pon, sabar je...
.
td mse roadrun, seriusly, aku ade smgt skitla..
skit je,
tp skit2 pon, at least ade gak smgt uh drpd xde lgsung..
hehe..
tp tu ah..
penat2 pon, aku enjoy gler td..
wlupon xsumbang pape utk rumah sukan,
at least aku join gak roadrun uh..
klu ikot ati, da lme aku fly.. hahaha
xdela, men2 je..
ckp psl umah sukan ni,
sdey ah, bak kata cikgu, sgt menDUKAcitakan..
umah aku, PANGLIMA aka HIJAU kalah r..
no4 tros,
taon lps lg ok no3, ni jtuh abes..
hehe..
nak tau no1 spa??
sbnrnya xnak citer, tp syg kwn pny pasal,
aku gtau jgkla..
no1 TEMENGGUNG aka BIRU
diorg ni mmg dari taon2 lps ag pegang title JUARA..
kiranya juara bertahan la ni..
geram, jeles, mmg ade..
kdg xpuas ati gak, asal la dorg je menang??
aku da muak tgk kaler biru nek pentas..
bgla kaler len plak,
brula btol 1malaysia!! (apa yg aku ngarut ni?? haha :)
tp xpela, rezki dorg kan, berkat kesungguhan dorg gak,
TAHNIAH..
no2 xsilap (klu xsilap la) BENDAHARA aka KUNING..
dan no 3 umah MERAH aka LAKSAMANA..
tahniah2....
.
hmm, sbnrnya kan, pg td, smntra nak tunggu dak asrama sampai,
aku trjumpa cikgu syamsiah..
atau lebih tepat, cikgu yg tegor aku sbnrnya..
nak tau psl apa??
bahas la..
cikgu xbg aku kuar.. cikgu suro aku dtg latihan,
tiada maaf kata cikgu...
sdey la plak..
then smlm ckin citer ah yg kak che pah bria2 ajk bincang bahas,
usul, kata kunci suma uh...
ckin pon kta dia da mcm xleh kuar drpd 'kelompok' uh..
xde pilihan, xde kompromi..
so, pg td gak, aku minx maaf kat kak che pah..
aku tau dia marah, tp dia still sabar dgn aku..
sori kak, xmaksud cmtu pon..
so sori..
jd utk menebus kesalahan tu (wlupon xleh tebus sbnrnya, bnda da jd an??)
aku tny ade latihan ke x ptg ni??
kak che pah ckp ade, kul 3..
.
so, aku prepare utk DATANG SEMATA..
aku xwat pape pon utk bahas,
dlm otak aku, ZERO PASAL BAHAS NI..
mmg xleh trima ag..
tp nak wat cmner, kuat smgt jela..
aku lpekan segala kepenatan dan kelenguhan kaki aku..
tunggu bas dri kul 2.30,
sampai sek kul 3.30..
bas cam xnak lalu je, xde satu pon td..
bygkan bp lme aku dgn fit berdiri... penat..
kaki aku pon mcm da mogok dgn aku (logik ke?? haha)
yela, da 3 ari berturut aku paksa dia 'bekerja' lbih skit..
sian dia xrehat2 lg..
sabar eh.. mlm ni aku urut ko!! (cam xbtul je ckp dgn kaki!!)
.
tp, dlm menempuh dugaan tu,
ade sesuatu yg mmbuatkan harini mnjd hari yg plg best dlm idop aku..
smntra menggagah tunggu bas,
aku jumpa kwn lme aku, amirah, fatin, nabila
dan...
bestfren aku dlu.
MARZIAH!!!!
pluk2 kitorg tepi jln, excited abes..
dorg nak g badminton..
tp tu ah, elok jumpa kwn, time tu jgk bas nak dtg...
td kemain lmbt, ni dtg xon time plak..
sabar je la..
rindu gler dgn marziah!!
kli terakhir aku jumpa dia,
mse kitorg suma g amek result psra kat sek agama..
mse tu aku jah 6, taon 2007
itulah kli terakhir sblm jumpa blk dgn dia td.
fuh, best...
.
then sampai2 sek je,
gate blkg tutup, kne jln ag keliling sek,
msok ikot gate utama..
cubaan.........
mse tu ain dgn syiqin da sampai..
tp aku xnmpk plak bdk bhs,
so join dorg dlu..
xlme pas uh, bru la aiman dtg..
jd kitorg bincang la jap psl bhas.. (bincangla sgt!!)
sekejap je..
pastu tros kuar topik dgn niat nak tunggu org len bru smbung blk.
alih2 xde sorg pon yg dtg..
aku blk camtu je dgn fit..
nak marah pon xgne,
lgpon skurg2nya, dpt jgk sedikit pengetahuan dr aiman td..
ok la tu.. ckupla..
lgpon aku fhm, suma org penat..
tutup mta je la...
.
mse blk plak,
jumpa nad..
dia pon bestfren aku gak dlu..
act, da bp kli da jumpa dia,
tp xse'excited' jumpar marziah td..
hehe..
kitorg bertiga da btol2 berpecah da..
aku 18, nad 24(1), mar 24(2)..
tp xpe, teknologi da byk skrg ni...
kol je la, abes crita, sms ke kan??
hehe..
.
jd, tu je la..
sorila post arini pnjg skit..
ni mmg fe'el aku..
klu ckp uh, mmg xtau brenti..
haha,,
k ah, tutp kalam dlu,
kalau ade salah, cam biasa la aku mintak halal k..
thanks..
salam..
.
_syasya..........._.

2 comments:

  1. haha..
    mangat arh sya..
    tp mmg penat dowh..
    aku nk tido tp tringat kerja sek..
    igt nk abes kan ari ni je..
    tp td mmg best r walopon penat..
    haha..
    =))

    ReplyDelete