Saturday, March 27, 2010

aku keliru...

ntahla.. sejak 2 menjak ni mcm ade xkne antra aku dgn dia..
aku rse mcm ade sesuatu yg mengganggu aku dgn dia..
tp aku xtau apa..
yg pasti, aku sendiri keliru..
antara kawan dan lawan
antara sayang dan benci
mna lg utama??
hisy, time2 nak exam jgkla bnda ni nak dtg pon..
aku syg dia, dia kwn aku
tp dlm mse yg smer, aku merasakan aku xditkdirkan dgn dia
maksud aku, aku bkn kwn yg terbaik utk dia..
aku bkn orgnya utk dia kongsi segala2nya..
bkn aku kta dia xlyk utk aku,
tp sebetulnya, aku xlayak utk dia..
andai ada org yg blh ganti tmpt aku,
mmg da lme aku pergi..
biarlah dia bahagia dgn org tu kalau itu yg terbaik utk dia..
aku xnak tipu dia lg..
aku xnak hipokrit..
tp..
sampai arini, aku xtau nak wat aper ag..
aku tau dia syg aku..
klu x, xkan la ari2 dia sanggup tgk mke aku ni..
dia fhm perasaan aku, dan dia tau mood aku mcm mner..
tp ntahla, kekdg aku takut nak brkwn dgn dia..
tp dia xjahat, dia xsombong, dia xdegil
diala insan yg pd mta aku, lebih baik drpd kengkwn aku yg len..
dia sedaya upaya buat aku gembira, pujuk aku,,
cuma................ (...)
aku pon seboleh2nya xnak putuskan hubungan ni...
tp dlm mse yg smer, aku nak dia fhm perasaan aku..
sekali dlm hidup,
aku tringin nak dia dgr apa yg aku nak ckp tnpa menympuk wlu sepatah pon,
aku nak dia btul2 fhm keadaan aku
aku nak dia tau sapa aku sebnrnya
dan aku nak dia tau yg
aku sayangkan dia..
tp mcm mustahil je kan???
aku xnmpk peluang utk aku dan dia..
aku xnmpk jln penyelesaian nya..
aku xtau nak wat cmner ag..
aku xtau salah sapa.. aku?? dia?? atau dua-dua??
bilamana aku terbukak hati nak selesai,
aku xsampai hati plak melihatkan mke dia yg innocent tu..
lembut hati jdnya..
susahkan bila ade prob dgn kwn..
dahla, biarlah mse yg menentukan..
lgpon skrg ni aku tgk dia sedang mengalami perubahan besar dlm hidup dia..
aku xnak ganggu emosi dia..
biarlah dia sesuaikan diri dgn suasana bru..
wlu apa pon, sebagai kwn, aku sokong dia selagi bnda tu btul..
mner tau kan, perubahan dia blh membawa kebaikan utk kitorg,
aku doakan yg terbaik utk dia..
semoga kebahagiaan mengiringinya dlm setiap waktu kehidupannya..



.
.
.
p/s: post kli ni tiada kaitan antara hidup dan mati.. ilusi gambaran hati semata..
.
nursyasya

4 comments:

  1. erm, aku rse ko knl orgnya.. aku xnak gtau sapa.. sbb aku xnak timbulkan msalah.. tp yg tersangat amat paling pasti, bukan ko... aku rse ko blh agk..

    ReplyDelete
  2. owh.
    oke2..'
    aku tkot mne la taw aku ke..
    hehe..
    tp aku da tw da spe orgnye..

    ReplyDelete