Sunday, August 4, 2013

ramdhan kareem and a story

bismillahirrahmanirrahim...

assalamualaikum...

da lama rasa xjenguk blog nih.. byk benda nak share sbnrnya, tp xsempat nk bukak.. xdela bz mana pon, cuma ntahla.. peluang tu  asyik xde je..

ok start dgn ramadhan.. happy ramadhan everyone!! saya tahu malam-malam terakhir dah.. but still, ramadhan belum pergi lagi kan?? teruskan ibadah semua dan semoga ramadhan kita tahun ni lebih baik dr yg sebelumnya.. ramadhan aku tahun ni, ada dugaan kot.. xpela, Allah nak test ketahanan aku ni.. lepas ni, ntah apa yg menanti kan?? insyaAllah, semuanya akan baik2.. :)

ok.. now to the story..

aku adalah org yg bencikan perubahan.. aku ingat.. tapi, 10 minggu kat sini dah merubah pemikiran aku.. aku sayang diorang, every single one of them.. siapa?? my classmates.. MEJ03.. also my housemates.. syer, aina n amni.. ukhuwah yang terjalin kat sini, walaupon sekejap, tp sgt bermakna.. semalam last day dgn dorg.. kitorg ada teater arab.. it was a real touching moment but I couldn't expressed it.. mungkin sebab aku da set ini bukan yg terakhir.. lepas raya nnt kitorg akan jumpa lagi, exam meh.. lepas drpd exam tuh, ha, kita tengok sapa yg cengeng tahap A++, but still, there’s no guarantee to that, kitorg akan jumpa balik utk BTN.. lepas tu, barula kot betol2 sebab da tggu masa je kan.. lelagi yg  pergi UJ.. adui.. kenapa la mesti terpisah cmni??

MEJ03..  walaupon sekejap je dgn dorg, tapi hari2 ada je benda yg kitorg gelak.. teringat aku masa kat 18 dulu.. ada je benda nak bahan.. kat sini pon sama.. kuncinya, kne buat selamba je.. Alhamdulillah aku bersyukur sangat aku diletakkan dalam kelompok yang aku boleh ngam.. Allah Maha Pengasih dan Penyayang.. Dia tau aku tak mampu nak tanggung cabaran sorang-sorang dan dia tau apa yang aku suka.. Alhamdulillah, syukur sangat2.. aku gembira sepanjang aku kat sini..

Ok.. cukup dgn formal2.. back to normal tone.. kelas aku ni ada 29 orang – 12 lelaki, 17 perempuan.. 22 medic, 7 dentistry.. ok tu je nk bg fakta.. sebenarnya nak cerita dorg ni suma kelakar.. lelaki perempuan, sama je lawak dia.. pantang ada modal, jadilah.. aku paling xleh lupa sekali roleplay afifi dgn hazim, pastu roleplay lagi yang syuseni, shu, afiq dgn hazim dan yg paling lawak sekali ‘1 Ogos’.. meh aku citer sesatu secara ringkas.. afifi dgn hazim.. dorg haritu buat mock roleplay pasal pesakit mental.. si afifi dr, si hazim pesakit.. memang lawak giler, aku xtau cmer nk citer.. dia kne tgk buat gaya bru org nmpk lawak dia.. haha.. move on to roleplay satu lagi.. yg ni lawak plus sedih.. cam emosi giler yg ni.. kisahnya pasal org kampong, afiq si bapak bawak anak dia hazim g hospital sbb anak tu xsihat.. turns out anak tu ada leukimia.. tp, apa yg menjadikan bnda tu drama, si bapak tu sakit jugak, tp aku xingat apadia.. pastu, maknya da meninggal.. si bapak tu selalu la cakap maknya tu nak sgt anak dia jd doctor..  pastu kan anak dia sakit teruk.. kn sedih tu kan?? Lagi2 bila bapak dia cakap nk tggung expenses rawatan ank tu dia jual rumah, jual fon.. touching kot.. so memang terbaik la dorg.. then ‘1 Ogos’ tu.. citer dia gini.. lecturer BI kitorg nk buat kelas gnti.. pastu tny la bila kitorg free kan.. pastu kitorg cm bising2 gak ah sbb mcm byk jgk lecturer len nk buat kelas gnti pon.. Pastu ada la sebut ‘1 Ogos’.. then lecturer aku tanya, ‘one august tu apa’, pastu ada suara menyahut ‘satu ogos’.. weyh!!! Hahahahahahaahahaha..

lepas tu lepas tu, aku rasa cam hubungan kitorg xde jurang yg menampakkan lelaki n perempuan x geng.. itu yang best.. maksud aku, suasana macam family sendiri.. masing-masing bg kerjasama yang baik.. aku rasa benda yang membuatkan kitorg rapat ni sebenarnya teater Arab tu.. sebab suma kne terlibat kan.. so, bersyukur sebab diwujudkan teater tuh.. hehehehe.. walaupon aku xberapa nk signifikan sgt dalam teater uh, namun kenangan dgn dorg sgt best..

ok apa lagi nk cerita.. hmm, kitorg ada group whatsapp.. haha, poyo.. itupon nak cakap!! Aku suka whatsapp uh.. kat situ segala perangai terserlah dan memang best bila dapat kenal2 cmtu.. pastu dak laki, dorg suka giler post gmbar kat situ, so, jgn heranla kalau kitorg yg perempuan ni ada simpan gmbar dorg, bukan kitorg yg ambik, dorg yg bagi.. hehehehe.. apa-apa pon aku suka.. benda-benda cmtu yg membuatkan kitorg lagi rapat, dan itula kenangan, kan??

So, tadaa, gmbar kelas.. hehehehehe..


and the members are:
amal - harry potter
syahirah - dayang
izzaty - dayang
izzatul - dayang
naJ - ayu
aku (nak jugak.. hahahaha!!) - ron
fatimah - cucu
shuhada - dayang
fatini - cucu
miki - bawang putih
atikah - malika
ima - bawang merah
gegurl - nenek kebayan
najwa - nenek
syue - hermoine
AO - cucu
fatin - cucu
afifi - cucu
hazim - bapak duda
alif aiman - hang lekir
kamal - jang jebat
zahir - hang tuah
alif firdaus - tok adi
hakim - anak duda
kamil - hang kasturi
arif - duda
luqman - atuk
mizan - hang lekiu
afiq - badang

:)

Ok, now, nk menggedik sekejap.. sejujurnya, masa aku masok sini dulu, aku ada jugak letak niat nak lupakan Mamat Special tuh.. i mean bukan la lupakan-teros-aku-tak-nak-ingat-kau-lagi-sampai-bila-bila-forever-n-ever that kind of thing, just that, aku nak move on.. tak payahla nk MS lagi.. sebelum ni pon bukannya ada apa2 pon kan.. lelagi aku dgn dia pon da ada haluan dan pilihan masing2.. so xpayahla lagi nk ingt2.. tapi, bila aku kat sini, hamek kaw! Allah datangkan org yg ada iras dia.. classmate aku lagi.. n aku blh kata, that classmate is an exaggerated version of MS.. a better version even, maybe.. pastu kekadang benda yg jd kat sini pon ada relate dgn dia secara xdisangka dan ttbe.. ntahla.. lagi aku nak lupakan, lagi aku teringat.. ni ke yg dikatakan jodoh?? Muahahahahahahahahaha, xde xde xde.. ni perah santan 10 kilo namanya.. hai, leceh sungguh permainan hati nih..

Apa2 pon, konklusinya, aku gembira sgt sepanjang kat sini.. memula dlu mmg aku rasa susah sgt.. aku xsuka.. tp bila dah lama2, rasa sayang pulak nk tinggal.. ada jugak sikit terselit rasa bersalah (ayat!) kat kawan2 lama aku dulu.. yela, dulu kemain lagi amek masa nk adjust dgn new environment n everything.. last2 masok sini, sekejap je dah jatuh suka.. aku mintak maaf.. aku sayang korg sgt2 dan aku pon syg dorg.. yg pasti, aku xkan lupakan semuanya yg pernah hadir dalam hidup aku, insyaAllah..

Tadika
Sekolah kebangsaan
Sekolah menengah
Kolej
University

Sumanya aku ingat, dan aku akan ingat! :’)

Bahibbu kullukum ketir ketir jiddan ya waylah!! <3 p="">
-nursyasya rosman-

No comments:

Post a Comment