Sunday, May 19, 2013

still in the present

assalamualaikum

result upu dah keluar, matriks pon dah, n begitu jugak dgn form 6.. serba serbi dah keluar dah keputusan.. tinggal nak buat pilihan je.. dan aku, jap eh, ni yg aku dapat

matriks - sains johor
asasi - pergigian usim

keputusan aku :

asasi
....kot.. kalau mara tu aku xdapat, so usim wait for me!!

then ada sedikit kecewa la sebenarnya, tapi sikit je la.. sebab aku mintak medik as first choice dlm upu tu, sekali dapat dentist yg merupakan third ke fourth choice.. mungkin yang aku kemaskini tu sistem xmasok kot.. dia amek yang first aku hantar dulu.. sbb yg first sekali tu mmg pergigian first choice aku.. but whatever it is, aku xberapa nak kisah sangat sebenarnya.. dan aku rasa, ini cara Allah jawab doa aku kot.. selama ni aku selalu fikir negatif pasal medik.. aku da set dalam kepala amek medik ni memang letih tahap A++ n once da start jd doktor, hidup aku 24/7 kat hospital.. nnti kang family ntah ke mana, hidup aku sendiri ntah ke mana.. sejujurnya, aku rasa aku tak mampu nak bagi komitmen yang begitu tinggi.. sebaliknya, dentist pulak sibuk memang sibuk tapi tak wujud istilah 'on call'.. at least aku masih boleh membahagikan masa aku untuk orang keliling aku dan diri sendiri.. waktu kerja pon boleh dikatakan fixed.. memang lepas aku habes belaja tu agak 'sakit' jugak sebab peluang kerja dentist takla sebanyak general doctor yg demand sentiasa ada, aku mungkin kene bukak klinik sendiri, and it might took me 5 more years, and yes, it is a hardwork, i know.. but once aku da ada klinik sendiri, hidup aku akan organized dan stabilized.. xdela selama-lamanya aku busy memanjang.. so, aku dah positif sangat nak pursue dentistry ni.. aku dah ready.. n i think, it's the best for me.. insyaAllah..

and as for mara with that oversea thing and all, aku tak nak pikir dah.. esok je la kita tengok macam mana.. kalau dapat, alhamdulillah.. kalau tak dapat, pon alhamdulillah.. cumanya aku mintak maaf sangat-sangat kat mama abah aku kalau tak dapat nak 'hit the jackpot' kali ni.. i'll make it up for them later, in any possible ways, insyaAllah..

so, enough of this future talking.. sekarang ni, kita kembali ke present time.. sejak dua menjak ni, bila dengar lagu kat radio, ntah kenapa aku rasa macam semuanya merujuk pada aku (atau aku terlebih perasan nih?? haha).. aku touching semacam bila dengar.. mungkin sebab masa aku dengan kawan2 dah semakin sikit.. masing2 dah get ready untuk sambung belaja.. dan masing2 tercampak ke sana sini.. so, boleh kata aku sedih plus rindu kat dorg semua.. sampaikan seceria-ceria lagu sofazr pencinta terbaik tu pon aku boleh nangis.. giler kan? dah cukup syarat nak jadi warga tanjung rambutan dah aku ni gayanya.. hahaha..

so, ni ada sikit2 lagu yang berjaya buat hatiku tersentuh.. and yes, mostly memang jiwang.. haha..
(p/s : yg ni dah start merepek.. so klu xnak terannoy, silalah berhenti baca.. terima kasih :-P)

* sendiri, sendiri ku diam,
diam dan merenung, merenungkan jalan
yang kan membawaku pergi, pergi tuk menjauh
menjauh darimu, darimu yang mulai berhenti
...

* aku merindukanmu
setengah mati merindu
tiada henti merindukanmu
masih hatiku untukmu
aku tetap menunggumu
...

* luangkan diri ini lebih masa
melengkapkan kekurangan yang ku ada
temankan di kala ku memerlukan bimbingan
sehingga diriku menjadi pencinta terbaik
...

and of course, the most epic song of all -

*bila yang tertulis untukku
adalah yang terbaik untukmu
kan ku jadikan kau KENANGAN
yang TERINDAH dalam hidupku
namun takkan mudah bagiku
meninggalkan jejak hidupku
yang telah terukir abadi
sebagai KENANGAN yang TERINDAH
...

already missing them,
nursyasya rosman
-_-

2 comments: