Tuesday, June 5, 2012

kampung

assalamualaikum....
pekabo?? hihihi...

erm, ni nk citer psl perjlnn aku pulang ke kampung tercinta yg kurindui tuh.. klu ikot plan, sepatotnya jumaat malam haritu dah bertolak.. tp ALLAH xbg... sbb ptg tu, mak aku dpt kol, kata kakak mak aku meninggal... kira mak lang aku la meninggal... kat pahang... (al-fatihah).. seriusly, itula kali pertama aku nmpk mak aku sedih.. mak aku tahan je depan kitorg adik beradik n aku pon xberani nak tny apa2.. betolla, terseksa jiwa raga seorang anak tgk kesedihan di wajah ibu... so anak2 sekalian, jgnla sesekali jatuhkan air mata tu.. sakit weyh, sakit... walaupon bkn aku yg buat mak aku sedih but still the fact that she was crying in her heart really ripped mine... tersentoh.. xcaya korg buat ah mak korg nangis tp sblm tu jumpa aku dulu.. aku pelangkung sorang2.. kuang hajo betol!! ok, back to the story, so mlm tu mak ayah aku berdua blk pahang dgn adik beradik mak aku yg lain.. pergi dlm 4 kereta kot haritu, konvoi la ramai2.. aku dan adik-adik aku plus kazen aku xikot.. kitorg dok rumah je menunggu..

then esoknya sabtu, mak ayah aku blk.. sampai umah dlm kul 3 lebih cmtu.. then kitorg teros siap2 n tau2 je dah msok higway nk blk kedah... then sepanjang perjalanan tu xde apa yg menarik pon utk dikongsikan.. standard blk kmpg la singgah r&r tu suma kan... then sampai tol terakhir msok alor setar, aku terjaga dri tidur tp still mamai2.. then tertdo blk.. pastu aku bkk mata.. aku cam heran asal la xsampai lg.. aku rasa cam dah lama dah lepas tol tu td.. then aku tgk tingkap depan.. masa tu aku dok tgh2 thanks to my sister yg tersgt mengada2 smpai sakit belakang aku dibuatnya... aku tgk jalan xfamiliar sbb masa tu lalu jln baru... then abah aku pon mcm ckp tersalah msok la apa aku xdgr sgt, biasalah mamai lagi kan then aku just buat conclusion tersalah exit...

then xpela, teroskan je la perjalanan sampai kat satu area yg aku kenal benor itu pekan kampung aku... tp jalan dia.. fewit..... dah cantik bai... sedap je lalu.. aku cam excited gak la... tp sbb malam kan so xla nmpk sgt apa perubahan.. then sampai2 umah tok, makan durian.. pkul 11 mlm dekat kul 12 mkn durian?? standard ah tu kat umah tok aku.. hahaha.. tp xdela melantak, just makan utk merasa je la.. maklumla tgh musim kan... sedap!! hahaha.. then dah abes suma2 tuh, tido...

esoknya, aku kluar dgn kazen aku g jejalan.. kitorg g city plaza... then masa kluar tula baru mata aku meliar tgk pemandangan kat luar.. mmg lain walhal yg berubah jln je.. tp aku rasa sgt excited.. mgkin sbb kmpg aku dah nak maju kan, tu yg smgt len tuh.. ahahaha... then kitorg jln2 la kat city plza uh, tgk wayang, jln2 lg, then blk... pastu masa blk tuh, aku rasa cam blk umah mak pak mentua jer.. (erk! cengkerik cengkerik.. hahahahaha)..  xde, jln baru kan?? aku still xcam lg so aku rasa mcm bkn blk kmpg sendri dah... mmg aku agak jakun la blk kmpg haritu... semua bnda aku nk tgk.. pdhal sekli lg aku ckp - jalan je kot yg baru... bkn ada tambah disney wonderland ke apa pon.. tapi..... itulh dia....... haish, org kaler purple ni mmg pelik sikit kan?? susah nk difahami.. hahaha

hmm, tu jela kot.. then smlm blk dr kmpg.. penoh durian sebakul bwk blk sini... ni tgh bau ni.. xpelah, kenyang lagi ni.. hahaha, act xde org tolong kopekkan sbnrnya, aku xreti kopek durian nih.. kalau x, da lme dah makan... tu je la kot pengalaman 'baru' kat kampung.. apa yg pasti, i'm looking forward for this raya... nk test aku jakun lg ke tidak... kalau ya, xtaulah nk ckp apa.. hahaha

syasya :)

No comments:

Post a Comment