Tuesday, November 29, 2011

bebas? sapa kata?

4 tahun jd bdk luar,
aku rasa macam2 dah..
sapa kata ddk luar best?
ddk luar bebas?
untung ddk luar?
sapa kata? sapa? sapa?! sapa?!!
meh sini aku pelangkung skit..
sesedap mulut je ckp cmtu..
aku dah 4 thn la weyh,
4 tahun..!!
nk menipu dgn aku mmg silap la kan?
aku dah telan mcm2 sepnjg tempoh tu..
n still aku ada setahun lg nk habeskan..
fuh, nk mghabeskan tu, blh semput aku!
jd bdk luar ni bukan best mana pon..
dan aku rasa aku fhm perasaan bdk kab..
sbb aku dgn diorg sama je,
sekali lg aku ckp-aku dan kab SAMA
-------> duduk luar..
kiranya mcm ni la,
aku=kab=bdk luar
aku fhm sgt2 knp dorg mcm tu..
kdg2, bkn niat dorg pon nk membenci..
diorg xtringin pon nk mcm2..
tp dah keadaan memaksa..
aku pon klu ikot perasaan yg sbnr bnr bnr bnrnya,
aku nk buat apa yg dorg wat..
kenapa? biar aku dgn DIA je yg tau..
aku xterniat pon nk menipu, berpura2,
tp dah aku xde pilihan lain..
nk ckp tros terang dgn mereka?
harapan la kan aku menang?
aku xpandai bab2 memujuk suma ni..
bila aku mengadu kat mak ayh aku,
mak ayh aku wat xtau je..
n seolah2 mnyebelahi mereka..
geram mmg geramla kan..
tp bila pikir blk apa yg mak ayah aku ckp,
btol jgk apa..
lantakla apa pon, asal kita xkaco org..
biarlah dorg buat apa pon, bkn ade kaitan dgn aku pon..
xmati pon kalau diorg kacau..
ok, aku trima!
lgpon xlama lg dah..
12 bln je lg nk mghadapi suka suki ni
xlama dah, then barula aku betol2 bebas..
nah,
masa tu baru la korg2 ni blh ckp
ddk luar best,
ddk luar untung,
ddk luar bebas!!!
tp sekarang, no such thing!!!
aku da rasa
aku da lalui
dan apa yg aku blh ckp,
memegang title budak luar ni,
xla spt yg mereka2 bygkan..
n aku xnak ulas apa2 lg..
biar la apa yg jd selama ni,
jd rahsia dan pengalaman terindah aku..
pengalaman waktu sekolah menengah!
xsabar nk citer kat anak cucu...

----> syasya

2 comments: