Sunday, March 7, 2010

pengakuan jujur hati aku

ehem..
sbnrnya arini aku nak ckp psl..
ala, bce la sndri..
aku sbnrnya pernah ske kat sorg ni..
pernah la... suke la..
tp stkt suke, minat2 cmtu jela..
xprnh aku pasang angan2 utk lebih drpd tu..
mmg org kata apa, sj suke2... mmg sje buang mse..
xde keje la katakan...hehehe:)
dan aku pon yakin sbnrnya dia xsedar pon kewujudan aku..
yela, sapalah aku kan...
sbnrnya aku xprnh sekali pon ckp dgn dia..
betul!! xtipu!! stkt tgk mke dia je..
jd, aku biarkan je.. mls ah nak pikir..
xpenting.. tu suma mainan perasaan..
tp kan, sebagai manusia biasa,
mesti trdetak punya perasaan utk menyayangi dan disayangi..
jgn bohong la, aku sendiri rasa bnda tu..
dan mak aku pon ckp cmtu, mak aku phm lg perasaan tu cmner…
cme pesan mak aku, biarlah brtmpt dan kne msenya..
sekarang ni waktu belajar, bkn waktu memain…
jd, habiskan blaja dlu..
sok abes spm, carilah, mama xkisah..
asal jgn kaco waktu belajar..
dan pesan mak aku lg, crilah lelaki yg 3,4 atau 5 thun lg tua dri umur aku..
nmpk sikit mse dpn tu terurus..
tp, korg jgn kta mak aku ni memilih, x…
klu da jodoh aku dgn org sebaya atau lg muda,
mak aku, dan aku sndri xkisah.. jnji ade iman
mak aku cme nak yg trbaik utk aku, sbb tu la mak aku ckp cmtu..
mak aku cme nak yg terbaik, tu je..
dan aku yakin, mak org lain pon smer..
sapa xsayang anak, kan??
tp itulah, ni crita 7,8 thun akn dtg… bkn sekarang
jd xpayah la nak memandai mggatal dgn ank org..
blajar lg pnting..
jgn buang mse dgn bnda2 yg ntah la..
klu aku, aku kta bnda remeh, buang mse (cinta monyet kan)..
jd, apa yg kita blh buat skrg, kata kuncinya, SABAR…
jujur aku ngaku, aku pon tringin gak nak mersa kapel tu mcm mner..
tp yg haram ttp haram… dan kita jgn buat..
fhm kan mksud aku??
xsalah nak berkapel, tp nikah la dlu..
jdkan ikatan yg kita bina dgn org tu suci dlu…
pastu, kapel la 4eva n eva…
peringatan utk aku dan kita bersama, xde istilah kapel sblm kawen dlm islam...
NO COUPLE BEFORE NIKAH..
bygkan la eh klu kita da kapel utk ke brp ratus klinya, tau2 nak kawen dgn org len,
bkn dgn kapel2 kita tu…
xkesian ke dgn psgn kita??…
dia bria2 syg kat kita, tp apa yg kita bg??
‘bekas’ kasih syg kita trhdp org len kat dia..
xadil pada dia…
so, klu btul syg, kawen je la..
aku bknlah anticouple tapi aku jga TIDAK MENYOKONG kapel2 ni...
hrp, korg nmpk apa yg aku cbe maksudkan...
apa2hal pon, kita xterlepas dri ujian dan dugaan..
jd, tingkatkan kesabaran..
itu je jln yg terbaik...
akhir kta,
klu ade salah silap dlm post kli ni,
aku mohon maaf dan minta halal semuanya..
-nursyasya---

2 comments: