Sunday, August 23, 2009

selamat berpuasa

Assalamualaikum kepada semua yg bacer... arini alhamdulillah sdh 2 ramadhan... rsenyer msh blm trlmbt utk aku ucapkan selamat berpuasa kpd korg sumer... hmm, wlupon aku tau mmg korg sumer da tau, tp aku nak ckp jgk... (ngada2 btl!!!!! :)... puasa nnti, puase lek lok... ingat erti puasa..., menahan diri drpd melakukan perkara yg mmbtlkn puasa dr trbit fajar hingga ghurub matahari serta disertai dgn niat... bkn stkt thn lpr dhga jer... nafsu kita pon kne thn... INGAT... bln puase ni, hantu, setan, sumer kne ikat.. jd, klu ade godaan tu, sedarla yg ianya sbnrnya nafsu kita... jgn dilayan.. wat xtau jer... bykkan ibadah..kejarlah pahala di bln rmadhan al mubarak ini... bak kta ustzh shariah, tnmkn azam utk khatam al-quran dlm bulan puasa.. pahalanya berganda beb.....!!!!!! sapa xnak, kan?? hik3... hmm, jgn lper jgk solat terawih....amik kesempatan cuti dkt 9 ari ni utk wat terawih 20 rakaat.. bknnyer homework byk pon kan??? :)... pastu smbung dgn solat witir... gerenti masyuk.... pastu, klo berbuka tuh, mkn jgn la brlebihan... mkn ala kadar jer... jgn mmbazir.... mcm aku ckp td ah, nafsu kne kawal... xyah lyn.. buang mse jek... :).. erm, smpai cni je ah... mls nak ckp pnjg2 sbb korg pon dah maklum sndiri kan??... hhmm, selamat berpuasa............
oh, ya! klu ade salah silap, aku mintak maap yer.........
-_-syasya-_-

No comments:

Post a Comment