Friday, August 14, 2009

ntahla.. tetibe terasa nak citer..., bc je la




hurm, bosan la... xde menda nak wat.. erm, citer psl msk la... erm, korg kebnyakannya tau kan aku, nina n fadi msk msk tuh.. ha, ni aku nak citer dr awl hingga akhir... first2, mse nak g tu, of coz ah smgt kan?? mmg excited gler.. tp kan, perasaan aku terganggu skit... asal slm jer ckgu2, expectation mereka mmg high.. sumer mghrpkn kejayaan... menggeletar beb....da trpikir da, klu xmng cmner...??? ish, na'uzubillah.... tros aku buang jaoh2 perasaan tuh, ganti dgn smgt bru.. hahahaha...

hmm, mse da smpai tuh, xbyk sgt yg blh citer.... sbb xbyk bnda yg jd pon sbnrnya.... mlm tu, br gmpak skit... cikgu rosmah, cikgu hanizah n encik ramli bwk kitorg mkn tepi pntai kat sepang tuh... fuh, byk gler cikgu rosmah order, mcm meraikan kejayaan plak pdhal prtndingannyer esok... tp, kitorg bertiga, xabeskan pon... lps abes nasik yg kitorg order, kitorg pergi lepak kat tmn sblh kedai mkn tuh.. jmper la sorg bdk ni... sembang2 dgn dia...

mlm tu jgk, kitorg smgt gler kemas2 brg.... tgh kemas2 tuh, ah, TIDAKKKKK!!!! brg tertinggal dlm van... 2 plastik tertinggal, dgn cilinya, ubinya dan mcm2nyer la.. sumer tinggal... abes marah+merajok pn rosmah dgn kitorg... mlm tu blh dikatekan msg2 tido xbrp nak tng... gelabah beb!!! kitorg tido kul 2 lbh, bgn dlm 5 lbh... letih....

akhirnya, tibalah hari dan saat pertndingan... tau x, mse msk 1 jamsetengah tuh, kitorg tetiber gadoh... asl aku ngan farah bukak mulut jer, nina kta, 'less talk, more work'... kitorg diam blk... xpon nina suro kitorg snym.... ish, tegang btl keadaan.... dahla mse aku msk tuh, tetiba kitorg rasakan yg masakan aku tu masin... ish, aku xltk garam pon!!! ntahla, mcm2 jd... last2, bla pn rosmah rse, pn rosmah kte, ok2... xmasin pon... LEGA...!!! pastu, pn rosmah pon hepi gak sbb kitorg pny sira ubi jd... bygkn, drpd lthn prtma smpai terakhir, xprnh jd pon sira tu.. tp, alhamdulillah... kitorg syukur sgt bilamana sira tu jd...

ha, ini plak iron chef pny citer... msenyer cme 30 minit, n mse tu xcukup utk kitorg gado2, so, keadaan mse tu agk tng ah... da x tegang2 lg... enjoy plak... tp, mse xckup.. yela.., mse lthn, aku ade tolong diorg, tp mse btl2, aku xsempat sgt nak tlg diorg sbb aku kne tulis resipi... sori nina, sori frh.... mmg kelam kabut, tp last2, brjya jgk kitorg hidangkan... siap ukir lg tmpt ltk sos dia tuh!!

akhirnya, smpaila mse yg dinanti-nantikan... bla diorg umum iron chef sekolah batang kali mng dgn menunya nasi padprik, kitorg sdey gak.. ye la, nak la mng, hehehehe,... tp, xpelah.. rezki diorg... pastu, diorg pggl 3 sekolah yg blm diumum nmenyer; SMKS18, smk batang kali dgn sekolah aper yek 1 lg, lper ah.. cber tny nina ke frh.. kot diorg ingat... ha, diorg pggl la nek atas pnts kan.. pastu, diorg umumkan JUARANYA, SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SEKSYEN 18, SHAH ALAM yg mewakili DAERAH PETALING PERDANA........

hehehehe, bangga beb.... ni ade skit gambo2 utk ttpn brsme...




so, itu jela yg aku blh kongsikan.. nnti aku citer aper adiah yg pn rosmah n pn hanizah bg kat kitorg... hik3....
salah silap mohon ampun,
thanks 4 reading....
-syasya-

No comments:

Post a Comment