Saturday, May 25, 2013

excited but scared

assalamualaikum..

the time is ticking on me!

sedar tak sedar esok last day kat rumah.. but then, tempat aku sambung tu pon sekangkang kera je dari rumah.. jalan kaki pon boleh sampai.. and the best part is - rumah aku center kot.. ada kat tengah2 antara asrama aku dgn tempat belaja aku.. untunglah.. agak2 poket kering, malas basuh baju, balik rumah la saya.. hahaha.. huh, xsangka kan jadi macam ni? Alhamdulillah.. rezeki dari Allah.. :)

so, aku tak rasa aku akan homesick for this 3 months.. I feel so at home!! familiar sangat dah dgn tempat tuh.. boleh balik selalu lagi.. jadi, for my future roommate, coursemate and friends yang datang dari jauh tu, saya mintak maaf awal2 kalau saya terlebih kerek dan poyo first day nanti.. aku fhm yang dorg akan rasa sedih tinggalkan parents, nangis, dan semua la.. tapi aku, buat lek je.. so, minta maaf awal2 ni kalau ada yang rasa saya ni 'bajet je lebih'.. seriously, aku akan rasa akulah manusia yang paling amat tergedik sekali di dunia kalau aku pon nangis beria2 nak tinggalkan parents.. I mean, yes, aku akan rasa jugak la sedikit sedih, tp untuk betol2 feeling, itu takla.. mengada2 namanya tu.. haha..

te ta pi, lepas 3 bulan tu.. yang aku betul2 kene pergi tu, ha..... yang tu for sure aku nangis giler2.. n masa tu, aku jugakla akan jadi insan yang tergedik sekali sebab orang lain nangis ala kadar je, sebab dorg da ada pengalaman tinggalkan parents kan.. aku, baru first time.. memang habes-habesan ah aku lepas nanti.. so sekali lagi, aku mintak maaf in advance kalau time tu aku dah annoying kan sesapa atau kalau ada yang rasa aku gedik terlampau ke, maaf la.. maaf sangat2.. tu je aku boleh cakap.. haha..

orait.. setel citer pasal tu.. ni ada satu aku nak share.. tapi jangan terkejut, jangan tak percaya dan jangan apa2 yang sewaktu dengannya.. for the first time ever in my life - aku beli jubah! (cengkerik cengkerik atau clapping clapping?) and, I fell so in love with it! (sekali lagi, cengkerik cengkerik atau clapping clapping?) hahahahaha.. mesti korg kata 'itupon nak citer' kan? sori.. adrenaline aku terlebih pulak.. excited sangat.. lagipon, first time kot.. feeling dia lain.. so, silalah bertoleransi dalam hal ni sekali ni je.. terima kasih.. :)

oh ya, aku xtaula sampai bila aku nak mengumpul dosa.. hari ni aku buat lagi.. hampir menitis airmata sebab ''rindu?'' kat hamba Allah sorang tu.. astaghfirullahalazim..... hati, hati.. makin banyak setan kat dalam tu kan?!

apa-apa hal pon, sekali lagi, Alhamdulillah dengan ruang, peluang dan kesempatan yang diberi oleh-Nya untuk aku.. wlaupon aku ni bukanlah seorang hamba yang taat pada-Nya, selalu sgt terlupa, alpa, leka, kadang-kadang sombong.. tapi, rezeki dari-Nya tak pernah putus untuk aku.. segala urusan aku pun dipermudahkan, Alhamdulillah.. aku harap segala kurnia ni mendekatkan aku pada-Nya.. bukan menjauhkan aku daripada-Nya.. nauzubillahiminzalik.. terima kasih ya Allah atas segala nikmat ini.. dan ampuni aku andai aku masih belum bersyukur..

akhir kata,

doakan yang baik untuk kami di form 6
doakan yang baik untuk kami di matriks
doakan yang baik untuk kami di university
doakan yang terbaik untuk kami di mana-mana saja kami berada
dan doakan semoga kami semua selamat dunia, selamat akhirat
amin...

^_^
syasya rosman

No comments:

Post a Comment