Tuesday, September 28, 2010

aku saje buat xnampak...

huh, ntahla..
selama ni, bkn aku xtau..
cme aku sje butakan mata,
pekak kan telinga..
dgn hrpn, ada pihak yg akan mengalah..
tp ternyata aku yang salah..
aku yg bodoh xblh fhm erti sbnr perasaan tu..
sepatotnya dari awal lg aku jga hati aku,
aku kawal perasaan aku drpd brfkir jauh2..
aku seharusnya sedar kat mne sbnrnya aku berdiri,
kedudukan aku...
tp tu la..
ikutkan lg nafsu dan bkn akal,
last2, diri sendiri yg frust..
ntahla..
aku rse bersalah plak mngenangkan org tu bkn org lain pd aku,
kawan aku jgk,
wlupon xserapat mner, tp ttp DIA KAWAN AKU..
xkan aku nak tikam dia dri blkg..
aku prmpn, aku phm sgt2 perasaan dia..
dan aku sendri sygkan pershbtn aku dgn dia..
aku xnak dsbbkan bnda sebesar habuk ni,
kitorg jd musuh..
no, itu bkn aku....
jd, aku rse,
ada baiknya dan mmg sebaiknya pon,
aku berundur keluar dri dunia angan2 aku ni..
dah terlalu menjadi2 aku tgk...
aku sedar aku siapa,
dan aku tau aku xlayak...
biarlah masa yg menentukan..
andai ditakdirkan, adala nnti..
yg penting, fokus aku sekarang..
kurang dari seminggu lg
pmr akan tiba..
dan aku harus bersedia untuk itu..
di bahu aku,
terletaknya harapan tinggi dari ibu bapa,
dan aku sendri..
jd,
aku xblh buang mse dgn bnda2 remeh cmni..
aku harus bertindak!!!
.
.nursyasya

2 comments:

  1. sometimes we can be strong as a stone,
    but sometimes we be like a jelly,
    smooth...
    but,
    just remember that,
    always have solving for each problems...
    so keep cool dear...huhu..
    (hancur bahasa inggeris..haha)

    ReplyDelete
  2. hahaha..
    xde ah..
    thanks bg smgt..

    ReplyDelete